Використання інструментів культури ділового спілкування під час проведення ділових переговорів
Анотація
Стаття присвячена актуальним питанням культури ділового спілкування та виділенню його основних компонентів, як ефективних інструментів для проведення ділових переговорів. На сьогоднішній день, вміння вести переговори та безконфліктно спілкуватись важливо для будь-якого працівника. Метою та завданням статті є проведення аналізу основних компонентів, форм, стилів спілкування, на основі чого розроблення певних рекомендацій щодо запобігання загроз, які можуть виникнути під час розмови. Важливість дослідження полягає у тому, що вміння вірно комунікувати з людьми є одним з найважливіших чинників для досягнення успіху у бізнесі та свідчить про інтелектуальний потенціал особистості. Для компетентного фахівця дуже важливо сприяти формуванню позитивного соціально-психологічного клімату при веденні діалогів або переговорів. Адже лише спокійний, врівноважений, із високим рівнем культури ділового спілкування керівник, зможе отримати повагу та порозумітись з іншими співрозмовниками. Ділове спілкування охоплює багато чинників, зокрема: мотивацію, організацію, планування, прийняття рішень та декілька елементів: передача, сприйняття, розуміння. Вважається, що успіх у будь-якій роботі на 85% полягає від уміння спілкуватися з людьми, а решта відсотків – це досвідченість у сфері діяльності. Манери, виховання, поведінка, вміння триматись на публіці – це ті деталі, на які в першу чергу звертають увагу люди, що оточують нас, на сам перед – ділові партнери. Саме тому, в даній роботі розглянуті всі фактори, які допоможуть розібратися в культурі ділового спілкування, навчитися делікатно вести бесіду, розглянуто всі види, особливості, стилі та технології спілкування. У статті розглянуті вимоги мовної комунікації в діловому середовищі та поводження людини по відношенню до опонента за її вербальним та невербальним спілкуванням, у результаті чого виявлені, які пози, жести та міміка свідчать про незацікавленість партнера при переговорах. Оскільки конфлікт є однією з форм комунікації, у статті розписано можливі причини виникнення таких ситуацій. Однією з головних особливостей ділового мовлення є регламентованість або підпорядкованість правилам, ці обмеження сприймаються як загальноприйняті норми соціального поводження і для того, щоб уникнути конфлікту, необхідно дотримуватися деяких рекомендацій.
Завантаження
Посилання
Burdeynaya, L. (2004). Dialogical communication as a necessary condition for the formation of moral culture of students. Pedagogy and psychology of vocational education, 38-46. (in Ukrainian)
Rybalka, V.V. (2013). Psychology of personality work. Educational and methodical manual. Kyiv, 76. (in Ukrainian)
Kakurina, I. (2015). Ethics of business communication. Lecture notes for first-year students of all specialties of full-time and part-time education Dnipropetrovsk. (in Ukrainian)
Orban-Lembrik, L.E. (2010). Psychology of professional communication. Chernivtsi. (in Ukrainian)
Dunets, L. M. (2003). Psychology of communication. Study guide for students of specialties "Social Pedagogy" and "Practical Psychology". Khmelnytsky. (in Ukrainian)
Kapustiuk, O. M. (2007). Self-presentation as a means of creating a positive image of the personality. Social psychology, psychology of social work. Kyiv. (in Ukrainian)
Gorban, G. O. (2012). Features of the application of various forms of psychological practice in management. Bulletin of Kharkiv National Pedagogical Institute named after H. S. Skovoroda. Kharkiv, 38-49. (in Ukrainian)
Alexus. (n.d). Etiquette of business communication: rules, culture, norms. Retrieved from https://alexus.com.ua/etiket-dilovogo-spilkuvannya-pravila-kultura-normi/.
Wkrolik. (2021). Three sides of communication. Retrieved from https://wkrolik.com.ua/tri-storoni-spilkuvannya/.
Savenkova, L.O. (2015). Psychology of communication. Study guide of Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman. Kyiv. (in Ukrainian)
Gorobets R. (n.d). Culture of business communication is the way to success. Retrieved from https://vspu.edu.ua/faculty/pochat/kaf_pedagog/prezent/p10.pdf.
Lisenyi E. V. &. Lisenaya A. M (2022). Features of conflicts at the enterprise and means of their solution. Economy and society. № 35. Retrieved from https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1071.