Переосмислення бізнес процесу через реінжиніринг
Анотація
У менеджменті існує багато управлінських підходів, які дають змогу підвищити показники ефективності діяльності підприємства. При цьому пріоритетним напрямом розвитку підприємств є здійснення інноваційної діяльності. Для досягнення успіху у цій сфері підприємства змінюють підходи до управління, організаційні структури та моделі бізнесу. Утім, в умовах постійного загострення конкурентної боротьби досягнення високих показників діяльності підприємства щонайкраще забезпечується за рахунок реінжинірингу бізнес-процесів. Інноваційність реінжинірингу полягає у тому, що він поєднує використання прерогатив комп’ютерних технологій, технологій управління людськими ресурсами та змінами бізнес-процесів. У нинішніх умовах господарювання швидкість реакції всіх підсистем підприємства та ефективність операцій мають особливе значення та є необхідною умовою його ефективного функціонування в умовах постійного загострення конкуренції. У цій ситуації реінжиніринг є найбільш результативним, адже сприяє підвищенню ефективності діяльності підприємства за рахунок зміни бізнес-моделі, яку воно використовує. Отже, вивчення процедур реінжинірингу, його принципів і завдань є актуальним в умовах сьогодення. Мета дослідження полягає в узагальненні теоретичних підходів до основних принципів, видів і завдань реінжинірингу бізнес-процесів як інструменту ефективного управління підприємствами. Методологічною основою дослідження послужили праці вітчизняних і зарубіжних учених із проблем реінжинірингу та управління змінами підприємств. Реінжиніринг бізнес-процесів є ґрунтовним переосмисленням і радикальним перепроєктуванням бізнес-процесів підприємств, які бажають значно поліпшити показники своєї діяльності. Його застосовують, коли необхідно прийняти обґрунтоване рішення про реорганізацію діяльності: радикальні перетворення, реструктуризацію бізнесу, заміну діючих структур управління на нові тощо. Завдяки ефективному використанню інструментів реінжинірингу бізнес-процесів можна зробити підприємство більш гнучким до змін зовнішнього середовища і більш стійким в умовах конкурентної боротьби. Таким чином, реінжиніринг бізнес-процесів передбачає рішучу, докорінну перебудову бізнес-процесів та основ організації управління з метою істотного підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку та значного зростання ефективності діяльності підприємства як цілісної системи.
Завантаження
Посилання
Davenport, T., and Short, J. (1990). The New Industrial Engineering, Information Technology and Business Process Redesign. Sloan Management Review.
Delligatta, A. (1992). System reengineering and the user. Information Systems Management, 9(1), 76-77. doi: https://doi.org/10.1080/10580539208906853.
Bhaskar, L. (2018).Business process reengineering: A process based management tool. Serbian Journal of Management, 13 (1), 63-87. doi: https://doi.org/10.5937/sjm13-13188.
Moriss, D., and Brendon, J. (1993). Reeingineering Your Business. New York: Mc Graw-Hill.
Blancett, S. S., and Flarey, D. L. (1995). Reengineering Nursing and Health Care. In The Handbook for Organizational Transformation. Aspen Publishers.
Freiser, T.J. (1992). The right start for business reengineering. Information Strategy: The Executive’s Journal, 9 (1), 23-30.
Oram, M., and Wellins, R. (1995). Reengineering’s Missing Ingredient. The human factor. London: Institute of Personnel and Development.
Fitzpatrick, E.W. (1992). Business reengineering. Journal of the American Society of CLU & ChFC, 46 (5).
Helppie, R.D. (1992). A time for reengineering“. Computers in Healthcare.
Dentovskaya, Yu.S. (2016). Reengineering of Business Processes. Vestnik nauki i obrazovaniya, 39-48.
Draheim, D. (2010). Business process technology: A unified view on business processes, workflows and enterprise applications. Springer Verlag Berlin Heidelberg.
Orlukovski, M.O. & Trokoz, D. I. (2014). The last concepts of performance management of modern enterprises. Efektuwna economic, 5. Retrieved from http: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3034. (in Ukrainian)
Ponomarenko, S. V., Minuhin, S. V., Znakhur, V. S. (2013).Theory and practice of modeling business processes: Monographia. Kiew. (in Ukrainian)
Hammer, M., Hersman, L. (2015). Faster, better, cheaper. Nine methods of reengineering of business processes. Moskva: Alpina Publisher. (in Russian)
Goncharova, A.M. (2013). Reengineering of business processes as a method of process management. Bulletin of Kiev national University named Taras Shevchenko, 10(151), 78-82. (in Ukrainian)
Krivokon, N. (2014). The main provisions of the reengineering and concentration of production as instruments of crisis management. Global and national problems of Economics, 2, 583-587. (in Ukrainian)
Kovalev, A.I. (2014). Improving the efficiency of crisis management in the corporate sector on the basis of reengineering of business processes. Bulletin of socio-economic research, 3(54), 124-130. (in Ukrainian)
Ippolitov, I.I. (2016). Effectiveness of the implementation of reengineering business processes at the enterprise. Global and national problems of Economics, 13, 264-270. (in Ukrainian)
Creately (2022). The easy guide to business process reengineering. Retrieved from https://creately.com/blog/business/what-is-business-process-reengineerin.
Babak, O.A. (2011). Reengineering as a modern tool of innovation activities of enterprises. Economic Bulletin of Pereyaslav-Khmelnitsky GPU, 17/1, 55-60. (in Ukrainian)
Sochnic, A.Y., Vinogradova, A.V. (2015). Aspects of the reengineering of the enterprise in today's economy. Lviv. Aral (in Ukrainian)
Stepanenko, T.A. (2015). Methodological fundamentals of design and quality management business processes. Bulletin of ONU I. I. Mechnikov, 3, 146-150. (in Ukrainian)