ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Svitlana Korobka Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького https://orcid.org/0000-0001-7521-6306
Ключові слова: діджиталізація, підприємництво, підприємницька діяльність ретейлери, конкурентоспроможність

Анотація

У статті розглянуто коло питань, пов’язаних із поняттям діджиталізації підприємницької діяльності, її змістом, перевагами та недоліками, проблемами щодо її сприйняття та впровадження на вітчизняних підприємствах. Проведений аналіз виходить із положення, що діджиталізація охоплюючи усі сфери економіки та бізнесу, сприяє налагодженню внутрішніх та зовнішніх зв’язків і, у кінцевому рахунку, підвищенню продуктивності компанії та ефективності бізнесу. За підсумками порівняльного аналізу дефініцій діджиталізації запропоновано таке тлумачення цього терміну: “діджиталізація підприємництва” це процес трансформації підприємницької діяльності, що передбачає використання цифрових технологій для оптимізації бізнес-процесів, підвищення продуктивності компанії та покращення досвіду роботи з клієнтами. Успішна реалізація діджиталізації потребує відповідного осмислення цих процесів з боку менеджменту підприємства. Швидка зміна зовнішнього середовища в умовах глобалізації змушує пристосовуватися до нових цифрових інновацій. Власникам компаній варто зрозуміти, що для того щоб бути конкурентоспроможним в сучасних умовах необхідно впроваджувати нові підходи до ведення бізнесу та розробляти нові продукти з використанням digital-каналів підприємства. Діджиталізація сприяє генеруванню нових ідей ведення бізнесу, підвищує креативність та інноваційність підходів до їх діяльності. Складовою процесу діджиталізації є задоволення потреб ретейлерів, які зазнають постійних змін та перебувають у взаємодії з новими технологіями, прагнучи оперативного і комфортного задоволення власних потреб. Узагальнено та згруповано переваги та недоліки діджиталізації. Відмічено, що переваги не є гарантованими, і при невдалому впровадженні можуть не проявитися. Ключову роль грає тут кваліфікація персоналу: наявність висококваліфікованих кадрів є необхідною умовою  успішної діджиталізації, тому відповідна комплектація персоналу є однією із труднощів, з якими стикається підприємство при реалізації процесів діджиталізації. Діджиталізація підприємництва є інноваційним творчим процесом, тому типових інструкцій щодо її впровадження не може бути. Проте можна стверджувати, що запорукою її успішної реалізації є корпоративна культура та інноваційність в діяльності на всіх ланках підприємства з метою впровадження оперативних змін. Диджиталізація підприємства сприятиме розвитку нових видів бізнесової діяльності, формуванню нової якості економічних відносин, розкриттю інтелектуального і креативного потенціалу усіх працівників. Це особливо важливо для підвищення конкурентоспроможності підприємства.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Svitlana Korobka, Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Tapscott, D. (1994). The Digital Economy. Retrieved from http://dontapscott.com/books/the-digital-economy.

Negroponte, N. (1995). Being Digital. New York: Knopf.

Mesenbourg, T. L. (2001). Measuring the Digital Economy. – U.S. Bureau of the Census. Retrieved from http://www. census.gov/content/dam/Census/library/working-papers/2001/econ/digitalecon.pdf.

Bloomberg, J. (2018). Digitization, Digitalization, and Digital Transformation: Confuse Them At Your Peril. Forbes. Retrieved from https://www.forbes.com/sites/ jasonbloomberg/2018/04/29/digitization-digitalization-and-digital-transformationconfuse-them-at-your-peril/#9e41a532f2c7.

Mancini, J. (2018). Digitalizing Core Business Processes. True Transformation is more than Digitization, Part 1 of 3. Retrieved from https://info.aiim.org/aiim-blog/ digitalizing-core-business-processes-part-1-of-3-true-transformation-is-morethan-digitization.

Zhosan, H. (2020). The state of development of digitalization in Ukraine. Ekonomichnyi analiz, 30, 1(2), 44-52. doi: https://doi.org/10.35774/econa2020.01.02.044. (in Ukrainian)

Hudz, O., Fediunin, S., Shcherbyna, V. (2019). Digitalization as a competitive advantage of enterprises «Ekonomika. Menedzhment. Biznes», 3(29), 18-24. doi: https://doi.org/10.31673/2415-8089.2019.031824. (in Ukrainian)

Abakumenko, O., Derkach, A., Kornyeyeva, M. (2016). Digitalization of the banking sector of Ukraine. Finansovi doslidzhennya, 1(1), 9-75. Retrieved from https://fr.stu.cn.ua/tmppdf/20.pdf. (in Ukrainian)

Grybinenko, O. (2018). Digitalization of the economy in a new paradigm of digital transformation. Mizhnarodni vidnosyny seriya «Ekonomichni nauky», 16, 35-37. Retrieved from http://journals.iir.kiev.ua/index.php/ec_n-/article/view/3523. (in Ukrainian)

Gurenko, A., Gashutina, O. (2018). Directions of development of management systems in the conditions of digitalization of business in Ukraine. Ekonomika i suspilstvo, 19, 739- 745. (in Ukrainian)

De Clerck, J.-P. (2010). Digitization, digitalization and digital transformation: the differences. Retrieved from https://www.i-scoop.eu/digitization-digitalization-digi-taltransformation-disruption/.

Korol, S. Polovik, Є. (2019). Economic development as a factor of professional development. Modern Economics, 18, 67-73. Retrieved from http://217.77.213.157:8080/jspui/bitstream/123456789/6619/1/korol.pdf. (in Ukrainian)

Koptelov, A.K. (2017). Digitization vs Digitalization. Retrieved from http://koptelov.info/digitization-digitalization/.

Ligonenko, L., Xripko, A., Domanskyj, A. (2018). Content and mechanism of digitalization strategy formation in business organizations. Mizhnarodnyj naukovyj zhurnal «Internauka». Ekonomichni nauky, 22(62), 2, 21-24. (in Ukrainian)

Semilitko, D. (2019). Digitalization in action: how the digital transformation of business affects the success of the company. Auditor of Ukraine, 5, 76-79. (in Ukrainian)

Halapsis, A.V. (2021). Globalization and the metrics of history. Retrieved from http://halapsis.net/globalizatsiya-i-metrika-istorii.

Digitalization Solutions Development. (2021). Retrieved from https://woxapp.com/industries-/digitalization-solutions-development/.

Statistics. – Official site of the International union of telecommunication (MSE, English International Telecommunication Union, ITU). (2021). Retrieved from https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx.

Global ecommerce sales to reach nearly $3.46 trillion in 2019. – Digital Commerce 360. (2019). Retrieved from https://www.digitalcommerce360.com/article/global-ecommerce-sales.

Digitalization: how not to lose competitive advantage. (2021). Retrieved from http://www.management.com.ua/notes/digital-innovation.html.

Fomychev, K. (2021). Go digital or die: Digitalization of business as an inevitability. Retrieved from http://www.nand.ru/professional-information/and_library/20565/.

Ryzhkov, V. (2021). What is digital transformation. Retrieved from https://komandaa.pro/blog/digital-transformation.

Опубліковано
2021-06-30
Як цитувати
Korobka, S. (2021). ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Економічна», (100), 88-96. https://doi.org/10.26565/2311-2379-2021-100-09