ДЖЕРЕЛА МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО ВЛАШТУВАННЯ НА ОПЛАЧУВАНУ РОБОТУ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ

Ключові слова: мотивація і її джерела, професійна діяльність студентів, фактори мотивації працюючих студентів

Анотація

У статті представлено результати дослідження, пов'язаного з виявленням джерел мотивації студентів влаштовуватися на оплачувану роботу в процесі навчання. Описується процес мотивації і теоретичні підходи до його розгляду – з позиції змісту, процесу та концепції самопосилання. У першому випадку мотивація розглядається або як функція оплати, робочого часу і умов праці, або як функція незалежності і відповідальності. Процесний підхід фокусується на поясненні того, чому люди вибирають певну поведінку для задоволення своїх потреб і як вони оцінюють своє задоволення після досягнення цілей. Концепція самопосилення пояснює роль винагороди в зміні поведінки або збереження незмінного поведінки протягом певного часу. Активність студентів включає три основні напрямки: освітню, професійну і особисту. У роботі наводиться огляд визначень, що стосуються професійної діяльності. Основні допущення дослідження полягали в тому, що студенти обирають випадкову роботу, керуючись виключно запропонованим винагородою. Вони не звертають уваги на те, чи є зв'язок виконуваної роботи з їх навчанням. У тестуванні взяли участь 478 студентів з 15 міст з усієї Польщі, які навчаються в 43 університетах. Дослідження показало, що фактори, які вплинули на рішення студентів про працевлаштування, – це, перш за все, потреба в заробітку, а також бажання отримати досвід і стати фінансово незалежним. Респонденти, для яких найбільш важливою є відповідність роботи обраній спеціальності, додатково підкреслювали можливість постійного саморозвитку. Для студентів, які обрали роботу, що відповідає їх інтересам, ключовим пріоритетом була самореалізація.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Agata Wojciechowska, Лодзький технічний університет

студентка

Посилання

Sekula, Z. (2008). Motivating to work. Theories and instruments. Warsaw: PWE. (in Polish)

Kopertynska, M. (2009). Motivating employees – theory and practice. Warsaw: Placet Publishing Agency. (in Polish)

Griffin, W. R. (2017). Fundamentals of organization management. Warsaw: PWN Scientific Publishing House. (in Polish)

Peplinska, A., Godlewska-Werner, D., Celinska, S., Nietskazh, Z., & Polomsky, P. (2018). Attachment to the organization and motivation to work versus the level of employee’s materialism – the mediating role of job satisfaction. Human Resources Management, 1(120), 11-30. (in Polish)

Stankievich-Mruz, A. (2020). Perception of Work Flexibility among Students as Representatives of Generation Z and Employers from the SME Sector. Human Resources Management, 1(132), 49–63. doi: https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.8778.

Turner, J. S., Helms, D. B. (1999). Human development. Warsaw: WSiP. (in Polish)

Nowatsky, T., Korabiovska-Novatska, K., Baraniak, B. (2000). A new dictionary of work pedagogy. Warsaw. (in Polish)

Viatrovsky, Z. (2005). Professional activity in the context of human professional development. Professiology Problems, 1, 25-33. (in Polish)

Charnetsky, K. (2005). Professiology as a separate field of knowledge and research on professional human development. Professiology Problems, 1, 13-24. (in Polish)

Volk, Z. (2005). Professional development in the context of life. Professiology Problems, 1, 35-47. (in Polish)

Dometska, M., Mrozovitsky, A. (2008). Workers and business people. Models of professional careers and social change in Poland. Qualitative Sociology Review, 1(4), 136-155. (in Polish)

Krause, E. (2012). Professional career development of students – contexts and achievements. Bydgoszcz: University of Kazimierz Wielki Publishing House. (in Polish)

Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Wojciechowska, A. (2020). ДЖЕРЕЛА МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО ВЛАШТУВАННЯ НА ОПЛАЧУВАНУ РОБОТУ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Економічна», (99), 103-112. https://doi.org/10.26565/2311-2379-2020-99-11