ІНІЦІАЛІЗАЦІЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ МОЛОДІ В ПУБЛІЧНОМУ УПРАВЛІННІ

  • Євгеній Бородін НТУ «Дніпровська політехніка», пр. Дмитра Яворницького, 19, м. Дніпро, 49005, Україна https://orcid.org/0000-0002-7331-5981
  • Ян Третяк НТУ «Дніпровська політехніка», пр. Дмитра Яворницького, 19, м. Дніпро, 49005, Україна https://orcid.org/0009-0001-5493-6854
Ключові слова: громадянська ідентичність, громадянська активність, публічне управління, участь молоді в публічному управлінні

Анотація

У статті розглянуто прояви ініціалізації громадянської ідентичності молодих українців, які дають підстави вважати, що проблеми її збереження та відтворення мають постати у центрі уваги наукового дискурсу.

Виявлено дві різні осі громадянської ідентичності, що особливо важливо в умовах чорно-білих відтінків війни росії проти України: від конгруентності до діз’юнктури. Обгрунтовано, що молодь створює громадянську ідентичність з наявного матеріалу, і ці матеріали відрізняються для молоді з різних спільнот. Громадянські орієнтації молодих людей формуються через їх повсякденний досвід у певних соціальних, економічних, інституційних, політичних та історичних контекстах. Доведено, що суб’єкти, які залучені до процесу формування громадянської ідентичності повинні почати розробляти практики, які заохочують молодих людей боротися як з конгруентністю, так і з діз’юнктурами, які вони відчувають, як засіб формування більш значущої громадянської освіти, яка допомагає молодим людям конструювати критичні, але зацікавлені громадянські ідентичності.

З’ясовано, що громадянська ідентичність є стимулом для активної участі громадян у публічному управлінні, посилення зміцнення соціальної консолідації та підтримує стабільність країни.

Розглянуто умови створення сприятливого середовища для молодих людей для впливу на рішення і політику, які впливають на них.

Підкреслено необхідність реалізації стратегічного пріоритету ООН – гасла  «Покоління необмежених»  та показано, що молоді люди стикаються зі стигмою щодо своїх характеристик та впливу на суспільство. Ці стигми підживлюють політику, яка маргіналізує молодих людей і закликають до заходів безпеки проти них, а не призводять до більш сприятливих рішень, які дозволяють їм позитивно брати участь у житті суспільства.

Обгрунтовано, що участь молодих людей в публічному управлінні також проявляється в їх залученні до прийняття рішень, які впливають на їхнє життя через шкільні ради, студентські спілки, молодіжні клуби, національні молодіжні парламенти, регіональні та міжнародні молодіжні форуми та консультативні ради при міжнародних організаціях. 

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Євгеній Бородін, НТУ «Дніпровська політехніка», пр. Дмитра Яворницького, 19, м. Дніпро, 49005, Україна

доктор історичних наук, професор,
директор Навчально-наукового інституту державного управління,
НТУ «Дніпровська політехніка»,
пр. Дмитра Яворницького, 19, м. Дніпро, 49005, Україна

Ян Третяк, НТУ «Дніпровська політехніка», пр. Дмитра Яворницького, 19, м. Дніпро, 49005, Україна

аспірант
кафедри державного управління і місцевого самоврядування,
НТУ «Дніпровська політехніка»,
пр. Дмитра Яворницького, 19, м. Дніпро, 49005, Україна

Посилання

Leps' song was loudly listened to in the center of Lviv: details about the participants in the scandal surfaced. https://www.unian.ua/society/guchno-sluhali-pisnyu-lepsa-u-centri-lvova-splivli-podrobici-pro-figurantiv-skandalu-video-novini-lvova-12250902.html

Petrovska I.R. Types of civic identity of student youth. Problems of modern psychology. 2016. Issue 31. 32-43.

Tretyak Ya. Formation of the civic identity of youth: theoretical contours of the problem. Ensuring sustainability, revitalization and development of territories and communities in Ukraine: scientific and practical materials. conf. for international participation, Dnipro, May 4, 2023 / by general ed. I. Chikarenko; T. Mamatova. Dnipro: NTU "Dniprov Polytechnic", 2023. 257 p. 212-215.

93% of respondents believe in their abilities. Young people who are currently staying in Ukraine make this choice quite consciously, even if their current experience is extremely difficult. Visit Ukraine. https://visitukraine.today/uk/blog/1861/yak-zminilas-ukrainska-molod-pid-cas-viini-ta-cogo-pragnut-pidlitki

A Guide to UN Security Council Resolution 2250, United Nations of Youth http://unoy.org/wp-content/uploads/Guide-to- SCR-2250.pdf.

Article 12 of the United Nations Convention on the Rights of the Child enshrines participation as a fundamental human right. https://www.ohchr.org/en/instruments-mechanisms/instruments/convention-rights-child

Bennett, W. L., D. Freelon and C. Wells, Changing Citizen Identity and the Rise of a Participatory Media Culture, Handbook of Research on Civic Engagement in Youth, edited by L. R. Sherrod, J. Torney-Purta and C. A. Flanagan, John Wiley & Sons, 2010. 393–423.

Carnegie United Kingdom Trust, ‘Empowering Young People: The final report of the Carnegie Young People Initiative. 2008.

Cho, Byrne and Pelter.2020. Digital Civic Engagement by Young People. https://www.unicef.org/media/72436/file/Digital-civic-engagement-by-young-people-2020_4.pdf

Coalition for Adolescent Girls. Partners and Allies Toolkit: Toolkit for meaningful adolescent girl engagement. December 2015.

DUF: The Danish Youth Council. https://en.duf.dk/about-duf/.

Gaventa, J. Towards Participatory Governance: Assessing the transformative possibilities, in Participation: From tyranny to transformation, edited by Samuel Hickey and Giles Mohan, Zed Books, London, 2004. 25–41.

Hart, D., et al. High School Community Service as a Predictor of Adult Voting and Volunteering. American Educational Research Journal, vol. 44, no. 1, 2007. 197–219.

Keating, A., and J. G. Janmaat, Education through Citizenship at School: Do school activities have a lasting impact on youth political engagement? Parliamentary Affairs, vol. 69, no. 2, 2015. 409–429.

Martin, S., et al. An Examination of Children and Young People’s Views on the Impact of their Participation in Decision-Making, Department of Children and Youth Affairs, Ireland, 2015.

O’Kane, C., Children and Young People as Citizens: Partners for social change, Save the Children South and Central Asia, 2003.

Resolution adopted by the United Nations General Assembly, A/RES/68/130, 18 December 2013. https://undocs.org/en/A/ RES/68/130.

Resolution adopted by the United Nations Human Rights Council. Youth and Human Rights. A/ HRC.32/L.1, 28 June 2016. https:// undocs.org/A/HRC/32/L.1.

Simpson, G. The Missing Peace: Independent Progress Study on Youth, Peace and Security, United Nations Security Council, A/72/761-S/2018/86, 2 March 2018, 2.

Tatum, J. We Need Their Help: Encouraging and discouraging adolescent civic engagement through photovoice. Children and Youth Services Review, vol. 34, 2012. 2247–2254.

United Nations Development Programme, Enhancing Youth Participation Throughout the Electoral Cycle: A good practice guide, New York, January 2013.

United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Progress on Education for Sustainable Development and Global Citizenship Education, UNESCO, Paris, 2018.

United Nations, Transforming Our World: The 2030 Agenda for Sustainable Development, para. 51, Sustainable Development Goals Knowledge Platform. https://sustainabledevelopment.un.org/post2015/transformingourworld.

World Bank, World Development Report 2007: Development and the next generation, World Bank, Washington, D.C., 2006.

Опубліковано
2023-06-28
Розділ
Соціальні та гуманітарні складові суспільного розвитку.