Адаптивне управління структурними змінами організацій публічної сфери на основі проєктного підходу
Анотація
У статті досліджено теоретичні і прикладні аспекти управління структурними змінами організацій публічної сфери на основі проєктного підходу, а також особливості та можливості трансформації їхньої організаційної структури відповідно до суспільних потреб з урахуванням сучасних уявлень щодо динамічних і адаптивних організаційних структур публічної сфери суспільства. Розглядається перехід організацій публічної сфери до більш ефективних і гнучких адаптивних організаційних структур, діяльність яких спрямована на задоволення суспільних потреб, пов’язаних із сучасними викликами потребує злагоджених, термінових і сфокусованих дій в умовах невизначеності та ризиків. При цьому відповідні дії мають бути результативними завдяки передусім адаптаційним властивостям системи управління, а також запровадженню інструментів реалізації їхньої діяльності, які спрямовані на конкретні результати за умов часових та ресурсних обмежень на основі проєктного підходу.
Як цитувати: Карамишев Д. В., Дідок Ю. В., Замчий С. В. Адаптивне управління структурними змінами організацій публічної сфери на основі проєктного підходу. Державне будівництво. 2022. № 2 (32). С. 15–27. DOI: https://doi.org/10.26565/1992-2337-2022-2-02
In cites: Karamyshev, D.V., Didok, J.V., Zamchyi, S.V. (2022). Adaptive management of structural changes of public sector organizations based on a project approach. State Formation, 2 (32), 15–27.
DOI: https://doi.org/10.26565/1992-2337-2022-2-02 [in Ukrainian].
© Карамишев Д. В., Дідок Ю. В., Замчий С. В., 2022
Зазначено, що трансформація структури організацій публічного сектору може бути визначним чинником у процесі забезпечення їх функціонування щодо визначення кількості рівнів управління у відповідній структурі, ступеня її централізації та автономії у прийнятті рішень, розподілі прав, обов’язків та відповідальності, встановлення взаємо-підпорядкованості та координації проєктних груп та функціональних підрозділів, а також взаємовідносин між компонентами функціональної організаційної структури та зовнішніми структурами.
Наголошується на доцільності формування нової корпоративної моделі функціонування організацій публічного сектора, побудова якої передбачає розвиток процесів міжсуб’єктної кооперації, що реалізуються на більш високому рівні (регіональному, державному, міждержавному), чого неможливо досягти в окремій організації задля підвищення ефективності та взаємовідповідальності на основі стратегічного партнерства та можливостей встановлення міжорганізаційних зв’язків. Важливо, що такий симбіоз публічного і корпоративного управління передбачає вихід організацій за межі власної структури з появою нових комунікативних, а згодом і ресурсних можливостей співробітництва задля задоволення більш широких суспільних потреб в умовах міжнародної інтеграції.
Завантаження
Посилання
2. Bohutskyi, S. (2023). The essence and structure of the project as a key object of project management in public administration: theoretical foundations. Scientific Bulletin: State Administration, no. 1 (13). 86–101. DOI: https://doi.org/10.33269/2618-0065-2023-1(13)-86-101 [in Ukrainian].
3. Yelnykova, H. (2017). Adaptive technologies in education. Adaptive management: theory and practice. Series "Pedagogy", no. 3 (5). URL: http://am.eor.by/images/adapt/Vol.3ped5/ 17ped3_5yelnikova_r.pdf [in Ukrainian].
4. Karamyshev, D. (2012). Management and administration. Educational edition in 20 volumes. Volume XVII "Project Management"Management and administration. Educational edition in 20 volumes. Volume XVII "Project Management". Kharkiv: Vyd-vo «TOChKA» [in Ukrainian].
5. Kozachenko, T. (2018). Public administration on the basis of project management:
a modern view. State and regions. Series: State administration: scientific and industrial journal. Seriia: Derzhavne upravlinnia, vyp. 2 (62), 50–55 [in Ukrainian].
6. Lutai, L., Baranets, I. (2018). Theoretical principles of project management in the public and social spheres. Labor market and population employment, no. 3, 20–25. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rpzn_2018_3_5 [in Ukrainian].
7. Lutsenko, H. (2020). Relationship between adaptive and reflexive management. Adaptive management: theory and practice. Series Pedagogy, tom 10, no. 19. DOI: https://doi.org/10.33296/2707-0255-10(19)-14 [in Ukrainian].
8. Maistrenko, K. (2021). Management of projects and programs in the field of public administration. Investments: practice and experience, no. 16, 93–96. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.16.93 [in Ukrainian].
9. Molokanova, V. (2017). Implementation of value-oriented project management in the field of public administration. Aspects of public administration, tom 5, no. 11, 30–37 [in Ukrainian].
10. Nazarenko, S. (2017). Theoretical principles of regional development project management. Herald of Cherkasy University. Series: Economic sciences, vyp. 1, 137–144 [in Ukrainian].
11. Oliinyk, R. (2019). Project management: features of key concepts and application in the public sector. Law and public administration, no. 2 (35), tom 2, 147–151. DOI: https://doi.org/10.32840/pdu.2-2.22 [in Ukrainian].
12. Podolska, O., Kralia, V. (2019). Use of the project approach in the public sphere. Bulletin of the Petro Vasylenko Kharkiv National Technical University of Agriculture, vyp. 200, 256–264 [in Ukrainian].
13. Prodius, O., Prokofieva, V. (2019). Historical prerequisites for the development of project management. State and regions. Series: Economy and entrepreneurship, no. 3, 141–146 [in Ukrainian].
14. Chemerys, A. (2012). Development and management of projects in the public sphere: the European dimension for Ukraine. Practical guide; Shveitsarsko-ukrainskyi proekt «Pidtrymka detsentralizatsii v Ukraini – DESPRO». Kyiv: TOV «Sofiia-A» [in Ukrainian].
15. Starchenko, H. (2021). Proactive management of projects in the public sphere. Public management and administration, no. 2, 84–89. DOI: https://doi.org/ir.stu.cn.ua/123456789/17219 [in Ukrainian].
16. Tereshchenko, T., Kolomiiets, V. (2020). Development of the project approach in public administration. Collection of theses of the 10th All-Ukrainian Scientific and Practical Conference "Establishment and Development of Local Self-Government in Ukraine", 193–203 [in Ukrainian].
17. Kharchenko, T., Samoilenko, T. (2019). Implementation of project approach tools in the public management system. Bulletin of the Sumy National Agrarian University. Series: Economics and management, vyp. 1, 21–25 [in Ukrainian].
18. Chernov, S. (2021). Conceptual principles of the implementation of the project approach in the public administration of the modern state. Expert: paradigms of legal sciences and public administration, vyp. 3 (15), 205–217. DOI: https://doi.org/10.32689/2617-9660-2021-3(15)-205-217 [in Ukrainian].
19. Shulyk, Yu. (2022). Application of project management in public administration in Ukraine. Scientific notes of the National University "Ostroh Academy". "Economics" series: scientific journal, no. 24 (52), 68–75. Ostroh: Vyd-vo NaUOA.
DOI: https://doi.org/10.25264/2311-5149-2022-24(52)-68-75 [in Ukrainian].
20. Yushkov, P. (2019). Problems and shortcomings of the implementation of projects of state target programs in the system of project management of the economy of Ukraine. Black Sea Economic Studies, vyp. 47 (1), 187–191 [in Ukrainian].
21. Jensen, C, Johansson, S, Löfström, M. (2013). The project organization as a policy tool in implementing welfare reforms in the public sector. Int J Health Plann Manage, Jan-Mar, 28 (1), 122–137. DOI: https://doi.org/10.1002/hpm.2120
22. Mumford, K, Young, AC, Nawaz, S. (2016). Federal Public Health Workforce Development: An Evidence-Based Approach for Defining Competencies. J Public Health Manag Pract. May-Jun, 22 (3), 290–307. DOI: https://doi.org/10.1097/PHH.0000000000000205
23. Carstens Deborah Sater, Richardson Gary L. (2019). Project Management Tools and Techniques: A Practical Guide, Second Edition. CRC Press.
DOI: https://doi.org/10.1201/9780429263163