СУЧАСНИЙ СТАН ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ОСВІТНІХ НОВАЦІЙ В УКРАЇНІ

  • Ірина Застрожнікова к.держ.упр., доцент кафедри публічного управління, адміністрування та права, Таврійський державний агротехнологічний університет ім. Дмитра Моторного, м. Мелітополь
  • Юрій Ульянченко д.держ.упр., проф., доцент кафедри економічної політики, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Харків
Ключові слова: державне управління, МОН, освіта, освітня мережа, освітні новації, опорна школа, стратегічні цілі.

Анотація

Досліджено стан та аспекти державного регулювання стратегічних новацій освіти, запланованих на 2020–2024 рр., проаналізовано стратегічні цілі освіти в Україні на зазначений період. Для кожної цілі розглянуто критерії та показники ефективності, а також стратегічні цілі реформування всіх рівнів освіти в Україні: дошкільної, шкільної, професійної та вищої. Зазначено, що основним стратегічним пріоритетом у дошкільній освіті є забезпечення доступу якомога більшої кількості дітей до якісної дошкільної освіти. Основним завданням середньої шкільної освіти визначено забезпечення високого рівня знань, самодостатності та креативності у випускників, професійної освіти – підвищення її престижності та збільшення кількості закладів, що її надають. Вища освіта має стати більш якіснішою та відповідати за майбутнє працевлаштування випускників. Наголошено на необхідності проведення подальшого реформування освітньої мережі у новостворених об’єднаних територіальних громадах, наведено результати аналізу реформування освітньої мережі на прикладі Приазовської ОТГ Запорізької області.

Завантаження

Download data is not yet available.

Посилання

Zastrozhnikova, I.V. (2019). Derzhavne rehuliuvannia pidhotovky kadriv dlia ob’iednanykh terytorialnykh hromad vyshchymy navchalnymy zakladamy Ukrainy. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia – Pressing Problems of Public Administration. Kharkiv: Vyd-vo KRI NAPA “Magistr”, issue 1 (55), 150–154 [in Ukrainian].

Zastrozhnikova, I.V. (2019). Osvita v silskykh OTH v umovakh detsentralizatsii vlady v Ukraini. Publichne upravlinnia ta administruvannia u protsesakh ekonomichnykh reform: zb. tez dop. III Vseukr. nauk.-prakt. konf., Kherson, 18–19 kvit. 2019 r. Kherson, 58–60 [in Ukrainian].

Pryazovska OTH – Osvita. URL: http://pryazovska.gromada.org.ua/ [in Ukrainian].

Sychenko, V.V. (2009). Upravlinnia navchalnymy zakladamy profesiinotekhnichnoi osvity na derzhavnomu rivni. Naukovyi visnyk Akademii munitsypalnoho upravlinnia. Seriia: Upravlinnia. Vyp. 2 (8): Derzhavne upravlinnia ta mistseve samovriaduvannia. Kyiv: VPTs AMU, 110–120

[in Ukrainian].

Top-5 stratehichnykh novatsii osvity, zaplanovanykh na 2020–2024 roky. URL: https://vseosvita.ua/news/top-5-stratehichnykh-novatsii-osvity-zaplanovanykh-na-2020-2024-roky-4641.html

[in Ukrainian].

Ulianchenko, Yu., Hnatenko, A. (2015). Informatsiine zabezpechennia protsesu pryiniattia rishen u derzhavnomu upravlinni: novi metodolohichni pidkhody. Derzhavne upravlinnia ta mistseve samovriaduvannia, issue 2 (25), 230–238 [in Ukrainian].

Опубліковано
2019-10-29
Як цитувати
Застрожнікова , І., & Ульянченко, Ю. (2019). СУЧАСНИЙ СТАН ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ОСВІТНІХ НОВАЦІЙ В УКРАЇНІ . Актуальні проблеми державного управління, (2(56), 192-197. https://doi.org/10.34213/ap.19.02.24