ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ “ПОТРІЙНА СПІРАЛЬ+” ДЛЯ УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті розглянуто концепцію “Потрійної спіралі”, що визначає взаємодію між вищими
навчальними закладами, органами влади і бізнесом, та її розвиток у концепцію “Потрійна
спіраль+”, в якій до зазначених компонентів додається громадськість. Проаналізовано
впровадження цієї концепції в управління змінами в системі вищої освіти. Визначено, що
формування “Потрійної спіралі+” передбачає два основні етапи. Перший – це створення
єдиного спільного простору. На цьому етапі відбувається перехід від моделі невтручання до
збалансованої моделі. Другий етап – диференціація спільного простору. Цей етап передбачає
розподіл єдиного спільного простору на три: простір знань, простір співробітництва, простір
змін. Диференціація досягається за допомогою мобілізації специфічних акторів, відносин і
ресурсів та створення нових інституціональних форматів під впливом специфічних місцевих
або регіональних потреб, особливостей складових “Потрійної спіралі+” та їх навколишнього
середовища.