ПЕРЕРОЗПОДІЛ ФУНКЦІЙ ТА ПОВНОВАЖЕНЬ МІЖ МІСЦЕВИМ ТА СУБРЕГІОНАЛЬНИМ РІВНЯМИ ВЛАДИ ПРИ УТВОРЕННІ УКРУПНЕНИХ РАЙОНІВ

  • Діана Баринова Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, м. Харків, 61022, Україна https://orcid.org/0000-0003-0415-8289
  • Віктор Нестеренко Національний інститут стратегічних досліджень, м. Харків https://orcid.org/0000-0002-3150-803X
Ключові слова: децентралізація; об’єднана територіальна громада; адміністративно- територіальна реформа; субрегіональний рівень; перерозподіл повноважень між органами державної влади і місцевого самоврядування

Анотація

Розглянуто питання ефективності розподілу функцій і повноважень між суб’єктами влади субрегіонального та базового рівня в умовах децентралізації, реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. Проаналізовано діяльність органів виконавчої влади та місцевого самоврядування базового й районного рівнів на прикладі роботи Коломацької селищної ради, Коломацької районної ради та Коломацької районної державної адміністрації Харківської області щодо практики втілення децентралізації протягом 2017–2020 рр. Зроблено висновок, що більшість повноважень та функцій, які до реформи знаходилися на субрегіональному рівні, доцільно передати на базовий рівень адміністративно-територіальний устрою (рівень громад), а на субрегіональному рівні залишити виключно повноваження державної влади для забезпечення надзору за законністю рішень, прийнятих ОМС базового рівня, та юридичного супроводу їх діяльності, координації роботи територіальних підрозділів ЦОВВ.

Завантаження

Download data is not yet available.

Біографії авторів

Діана Баринова, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, м. Харків, 61022, Україна

завідувач сектору досліджень Східного регіону в м. Харкові центру регіональних досліджень,
Національний інститут стратегічних досліджень,
аспірантка кафедри управління та адміністрування ННІ “Каразінська школа бізнесу”,
Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна,
м. Харків

Віктор Нестеренко , Національний інститут стратегічних досліджень, м. Харків

головний консультант сектору досліджень Східного регіону в м. Харкові
центру регіональних досліджень, Національний інститут стратегічних досліджень,
м. Харків

Посилання

Zablotskyi, V. (2013). Vzaiemodiia derzhavy ta mistsevoho samovriaduvannia Ukrainy v istorychnii retrospektyvi. Luhansk: DZ “LNU imeni Tarasa Shevchenka” URL: dspace.ltsu.org/bitstream/123456789/1797/1/Zablockiy.pdf [in Ukrainian].

Zhalilo, Ya.A., Shevchenko, O.V., Romanova, V.V. et al. Detsentralizatsiia vlady: poriadok dennyi na serednostrokovu perspektyvu. Analitychna dopovid. (2019). Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen. Kyiv. URL: https://cutt.ly/sfdiSue [in Ukrainian].

Hanushchak, Yu.I. (2020). Chomu ne potribni raionni rady? Vidpovidi dlia upovnovazhenykh. Dzerkalo tyzhnia. 26.05.2020 r. URL: https://cutt.ly/Af0MZjx [in Ukrainian].

Pro vnesennia zmin do deiakykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy shchodo vdoskonalennia vyborchoho zakonodavstva: Zakon Ukrainy vid 16.07.2020 r. № 807-IX. (2020). URL: https://cutt.ly/vf01cW3.

Kolomatska raionna derzhavna administratsiia Kharkivskoi oblasti. URL: http://kolomatska-rda.kh.gov.ua/ [in Ukrainian].

Kolomatska selyshchna obiednana terytorialna hromada Kharkivskoi oblasti. URL: http://kolomak-rada.gov.ua/ [in Ukrainian].

Konstytutsiia Ukrainy. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text.

Reforma publichnoi administratsii v Ukraini: Proekty kontseptsii ta zakoniv. (2006). I. Koliushko, V. Tymoshchuk (Eds.). Kyiv: Konus-Iu [in Ukrainian].

Zablotskyi, V. (2013). Porivnialnyi analiz proektiv i kontseptsii reformuvannia terytorialnoi orhanizatsii vlady ta systemy mistsevoho samovriaduvannia v Ukraini. Derzhava ta suspilstvo, 185–196.

URL: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/putp/2013-2/doc/4/07.pdf [in Ukrainian].

Reformuvannia terytorialnoho ustroiu ta mistsevoho samovriaduvannia v Ukraini: proekty normatyvno-pravovykh aktiv. (2009). Instytut hromadianskoho suspilstva. O.S. Vrublevskyi (Ed.). Kyiv [in Ukrainian].

Korniienko, O. (2020). My v bud-iakomu vypadku vybuduiemo z meramy dialoh. Ne z tsymy, tak z inshymy. Dzerkalo tyzhnia. 26.04.2020 r. URL: https://cutt.ly/Nf2yjVN [in Ukrainian].

Pro skhvalennia Kontseptsii reformuvannia mistsevoho samovriaduvannia ta terytorialnoi orhanizatsii vlady v Ukraini : rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 01.04.2014 r. № 333-r. (2014). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/333-2014-%D1%80.

Palchuk, V. (2019). Reformuvannia raionnoho rivnia yak neobkhidna umova detsentralizatsii vlady. Ukraina: podii, fakty, komentari, 5, 44–52 [in Ukrainian].

Analiz biudzhetiv 665 OTH za 2018 rik u rozrizi oblastei Ukrainy (Kharkivska oblast). Detsentralizatsiia. URL: https://cutt.ly/Nf2XvM7 [in Ukrainian].

Okremi pokaznyky vykonannia mistsevykh biudzhetiv 17 OTH Kharkivskoi oblasti za 2019 rik. (2019). URL: https://cutt.ly/Ef2XInZ [in Ukrainian].

Опубліковано
2021-01-15
Як цитувати
Баринова, Д., & Нестеренко , В. (2021). ПЕРЕРОЗПОДІЛ ФУНКЦІЙ ТА ПОВНОВАЖЕНЬ МІЖ МІСЦЕВИМ ТА СУБРЕГІОНАЛЬНИМ РІВНЯМИ ВЛАДИ ПРИ УТВОРЕННІ УКРУПНЕНИХ РАЙОНІВ. Актуальні проблеми державного управління, 2(58). https://doi.org/10.34213/ap.20.02.12
Розділ
Регіональне управління та місцеве самоврядування