Моделі поширення повідомлень в онлайн соціальних мережах: властивості, структура, особливості застосування

  • Polina Chernii Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 64/13, вул. Володимирська, Київ, 01601, Україна, polina.cherniy@gmail.com https://orcid.org/0000-0001-7469-0890
Ключові слова: онлайн соціальні мережі, дослідження комунікацій, моделювання, поширення інформації

Анотація

Стаття присвячена проблемі комплексного застосування теоретичних моделей, які використовуються при дослідженні онлайн-поширення інформації в соціальних мережах. Наведено три теоретичні підходи до дослідження трансформацій у суспільстві, викликаних виникненням та поширенням нових форм комунікації, а також запропоновано формальне моделювання, яке ефективно застосовується до вивчення особливостей онлайн-комунікації в соціальних мережах та може розглядатся в якості четвертого підходу. Виділено три складові формальних моделей поширення онлайн-повідомлень в соціальних мережах: типологія повідомлень, мережева модель, формальна модель поширення сигналів. Описані основні властивості складових елементів моделі та особливості об’єктів моделювання. Окрема увага приділена можливостям застосування двомодальних мережевих моделей. Описано перспективні напрямки розвитку формальних моделей онлайн-поширення інформації у соціальних мережах.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Polina Chernii, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 64/13, вул. Володимирська, Київ, 01601, Україна, polina.cherniy@gmail.com

аспірант кафедри методології та методів соціологічних досліджень факультету соціології

Посилання

Жулькевська О. В. Специфіка застосування мережевого аналізу в соціології [Текст] / Жулькевська О. В./ Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата соціологічних наук, 2003 – 244 с.

Сетевое общество и его философское осмысление [Текст] / Назарчук А. В., сборник «Рождение коллективного разума: О новых законах сетевого социума и сетевой экономики и об их влиянии на поведение человека. Великая трансформация третьего тысячелетия»; под ред. Славина Б. Б./ М: ЛЕНАНД, 2013 – 288 с., с. 41-53.

Горбулін В. П Інформаційні операції та безпека суспільства [Текст] / Горбулін В. П., Додонов О. Г., Ланде Д. В/ К.: Інтертехнологія, 2009 – 164 с.

Давыдов А.А. Системная социология. Изд. 2е [Текст] / Давыдов А.А./ М.: Изд-во ЛКИ, 2008 – 192 с.

Helbing D. Pluralistic modeling of complex systems [Електронний ресурс] / Cornell University Library (physics.soc-ph), 16 Jul 2010; – доступ: http://arxiv.org/abs/1007.2818 6. Newman M. E. J. The structure and function of complex networks [Текст] / SIAM Review, 2003 – p. 167-256.

Губанов Д. А., Новиков Д. А., Чхартишвили А. Г. Социальные сети: модели информационного влияния, управления и противоборства [Текст] / Губанов Д. А., Новиков Д. А., Чхартишвили А. Г./ Москва, Физматлит, 2010.

Weng L. Virality Prediction and Community Structure in Social Networks [Текст] / Weng L., Menczer F. & Yong-Yeol Ahn/ Center for Complex Networks and Systems Research, School of Informatics and Computing, Indiana University, 2013 – 6 c.

Guille A. Information Diffusion in Online Social Networks: A Survey [Текст] / Guille A., Hacid H, Favrel C., Zighed D./ SIGMOD Record, June 2013 (Vol. 42, No. 2), 2013 – p.17-28.

Весенин В. А. Модели распространения информации в социальных сетях [Текст] / Весенин В. А., Афонин С. А., Панюшкин Д. С. // «Программная инженерия». – 2014. – № 2. – с. 33–42.

Xu R. Research on Information Dissemination Model for Social Networking Services [Текст] / Xu R., Li H., Xing H. // International Journal of Computer Science and Application (IJCSA). – Volume 2. – Issue 1. – February 2013. – 6 c.

Градосельская Г. В. Сетевые измерения в социологии [Текст] / Градосельская Г. В. / М.: Издательский дом «Новый учебник», 2004. – 48 с.

«Инновационное сообщество: найти и проанализировать» [Електронний ресурс] / Інформационный блог специалистов веб-сервиса Wobot / Исследования, 16.05.2013; – доступ: http://wobot.ru/blog/?p=497

Опубліковано
2018-02-23
Як цитувати
Chernii, P. (2018). Моделі поширення повідомлень в онлайн соціальних мережах: властивості, структура, особливості застосування. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 39, 127-134. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/9908
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології