Активні методи навчання на факультеті соціології: з досвіду роботи викладача

  • Liudmyla Iuzva Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 4-д, просп. Глушкова, Київ, 03680, Україна, luydmilay@ukr.net https://orcid.org/0000-0003-1448-5478
Ключові слова: освіта, рефлексія, активні методи навчання, соціологічна освіта

Анотація

Сучасна система освіти переживає кризу. Вона поширюється на всі типи освітніх установ і на університети, зокрема. Створення нової «раціональної» сучасної університетської моделі передбачає відмову від застарілих методів викладання та навчання. Така відмова, зокрема, передбачає впровадження у навчальний процес активних методів викладання та навчання. Автором проведено пілотний онлайн-проект із застосуванням змішаних методів (кількісних та якісних) для конструювання образу освіти в свідомості сучасного українського студента. Результати продемонстрували ті ж аспекти, які вже віддавна артикулюються в українському суспільстві. На їхній основі було ще раз обґрунтовано доцільність впровадження інноваційних методів у процес університетського навчання. У статті запропоновано педагогічні принципи та систему педагогіки, в межах яких можуть бути реалізовані активні методи викладання та навчання. А також описано реальні приклади застосування авторських активних методів для дисциплін соціологічного факультету (для студентів різних рівнів навчання). Багаторічний практичний досвід впровадження і реалізації описаних методів дозволяє наполягати на їхній ефективності та доцільності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Liudmyla Iuzva, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 4-д, просп. Глушкова, Київ, 03680, Україна, luydmilay@ukr.net

кандидат соціологічних наук, асистент кафедри методології та методів соціологічних досліджень

Посилання

Заячук Ю. Глобальні тенденції та аспекти сучасних реформ у галузі вищої освіти/ Юлія Заячук. // Емпіричні дослідження для реформування освіти в Україні: Збірник матеріалів І Міжнародної наукової конференції Української асоціації дослідників освіти (11 лютого 2017 р.)/ За ред. С.Щудло, О.Заболотної, О.Ковальчук. – Київ – Дрогобич: ТзОВ «Трек-ЛТД», 2017. – С. 57–59.

Голощапова О. В. Сучасна зброя вчителя - активні методи навчання [Електронний ресурс] / Олена Вікторівна Голощапова // Київський унівенрситет імені Бориса Грінченка. – 2012. – Режим доступу до ресурсу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30464/

Бондаренко К. І. Активні методи викладання [Електронний ресурс] / К. І. Бондаренко // Сучасні підходи та інноваційні тенденції у викладанні іноземних мов – Режим доступу до ресурсу: http://interconf.fl.kpi.ua/node/1252

Климанська Л. Д. Активні методи навчання у соціології [Електронний ресурс] / Л. Д. Климанська // Львівська політехніка. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: http://edu.lp.edu.ua/moduli/aktyvni-metody-navchannia-u-sotsiolohii

Юзва Л. Застосування рефлексивних методик у емпіричних соціологічних дослідженнях освіти / Людмила Юзва. // Емпіричні дослідження для реформування освіти в Україні: Збірник матеріалів І Міжнародної наукової конференції Української асоціації дослідників освіти (11 лютого 2017 р.)/ За ред. С.Щудло, О. Заболотної, О. Ковальчук. – Київ – Дрогобич: ТзОВ «Трек-ЛТД», 2017. – С. 190–193.

Опубліковано
2017-09-18
Як цитувати
Iuzva, L. (2017). Активні методи навчання на факультеті соціології: з досвіду роботи викладача. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 38, 108-114. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8676
Розділ
Соціологічна освіта: актуальні виклики та ефективні практики навчання