Проблеми та перспективи викладання соціології села в аграрних вишах

  • Anatolij Shatokhin Уманський національний університет садівництва, 1, вул. Інститутська, Умань, 20300, Україна, a_shatokhin@ukr.net https://orcid.org/0000-0002-9980-8514
Ключові слова: вища аграрна освіта, соціологія села, методика викладання соціології

Анотація

У статті аналізується стан соціально-гуманітарної освіти в Україні. Акцентується увага на необхідності посилити зв'язок викладання соціальних дисциплін з профілем ВНЗ. Особливо це стосується негуманітарних (галузевих) вищих навчальних закладів. Вирішити це питання можливо шляхом створення модульних програм із навчальних дисциплін соціогуманітарного циклу, насичення існуючих нормативних курсів, зокрема соціології, тематикою, яка б враховувала особливості профілю підготовки спеціалістів. Підкреслюється, що це буде сприяти підвищенню якості освіти студентів, практичній спрямованості соціогуманітарних дисциплін для негуманітарних спеціальностей, актуалізує наукові дослідження тощо. Зазначимо, що доповненням класичного курсу соціології в аграрних університетах може стати спеціальний курс «Соціологія села», досвід викладання якого  накопичений в аграрних вищих навчальних закладах України та зарубіжних країн. Пропонується структура такого курсу, розроблена автором публікації. Спецкурс включає такі теми, як: методологічні засади дослідження села і селянства; соціальні проблеми трансформації сільського життєвого середовища; нові солідарності та нові нерівності в соціальній структурі села та ін.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Anatolij Shatokhin, Уманський національний університет садівництва, 1, вул. Інститутська, Умань, 20300, Україна, a_shatokhin@ukr.net

доктор соціологічних наук, професор, завідувач кафедри соціально-гуманітарних і правових дисциплін 

Посилання

Андрущенко В. Гуманізм і гуманітаризм: спільне і специфічне / Андрущенко В., Михальченко М. // Вища освіта України: Теоретичний та науково-методичний часопис. – 2005. – №4(18). – С. 5-12.

Юревич А. В. Состояние российской гуманитарной науки и стратегии её развития // [Електронний ресурс] / Юревич А. В. – Режим доступу: http:// www.iriss.ru.

Сокурянська Л. Г. Реформування вітчизняної вищої школи в оцінках учасників освітнього процесу / Сокурянська Людмила Георгіївна // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи». Випуск 36. – 2016. – С.108-113.

Сорока Ю. Г. Оцінка українськими студентами якості, змісту та організації навчального процесу (на матеріалах емпіричного дослідження) / Сорока Юлія Георгіївна // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи». Випуск 36. – 2016. – С.114-122.

Шатохін А.М. Ступенева освіта: світовий досвід для України / А. М. Шатохін, Л. Ю. Очеретенко // Наука і методика: Збірник науково-методичних праць. Випуск 10. – К.: Агроосвіта, 2007. – С.7-10.

Опубліковано
2017-09-18
Як цитувати
Shatokhin, A. (2017). Проблеми та перспективи викладання соціології села в аграрних вишах. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 38, 96-99. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8672
Розділ
Соціологічна освіта: актуальні виклики та ефективні практики навчання