Кіно на українських телеекранах: за результатами контент-аналізу програм телепередач

  • Oksana Shelomovska Дніпродзержинський державний технічний університет, вул. Дніпробудівська, 2, (м. Кам'янське) (м. Дніпродзержинськ), Дніпропетровська обл., 51918, Україна https://orcid.org/0000-0003-3409-9435
Ключові слова: кіно, фільм, кінопродукція, телеканал, телебачення, сітка мовлення, контент-аналіз

Анотація

У статті представлені результати і висновки дослідження сучасного стану і особливостей показу кінофільмів на українських телеканалах. Наведено результати контент-аналізу програм телепередач провідних телеканалів («СТБ», «1+1», «Новий канал», «Enter-фільм», «2+2») за січень-березень 2016 р. З’ясовано, що трансляція кінострічок займає значну частку ефірного часу українських телеканалів. Встановлено, що лідером за показом фільмів є телеканал «Enter-фільм», а найменше фільмів показано на телеканалі «СТБ». Кінострічки, як правило, демонструються у прайм-тайм будніх днів. Виявлено найпопулярніші жанри кінофільмів і здійснено детальний аналіз їх представленості у ефірі кожного з каналів. У сітці мовлення у великій мірі переважають комедії, драми і бойовики. Фільми спортивної та історичної спрямованості представлені у найменшому обсязі. Визначені країни, кінопродукція яких переважає на українському телебаченні. Наголошено на значному рівні американізації кіноконтенту і наведено кількісні показники домінування американської продукції на українському телебаченні. Доведено, що найбільш українізованим за показом фільмів є канал «2+2». Проаналізовано сукупність показаних кінострічок за роками створення і підкреслено, що на сучасних екранах превалюють фільми, створені на початку ХХІ ст.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Oksana Shelomovska, Дніпродзержинський державний технічний університет, вул. Дніпробудівська, 2, (м. Кам'янське) (м. Дніпродзержинськ), Дніпропетровська обл., 51918, Україна

кандидат наук з державного управління, доцент кафедри соціології, o_nix@ukr.net

Посилання

Маклюэн М. Понимание медиа: внешние расширения человека / М. Маклюэн ; пер. с англ. В. Николаева. – М. : Жуковский, «КАНОН-пресс-Ц», «Кучково поле», 2003. – 464 с.

Кракауэр З. Природа фильма. Реабилитация физической реальности / З. Кракауэр, пер. с англ. Д. Соколовой. – М. : «Искусство», 1974. – 235 с.

Симчера К.В. Социология искусства: Д. Прокоп и З. Кракауэр / К.В. Сімчера, Г.В. Кочегарова // Социологические исследования. – 1993. – № 11. – С. 131 – 137.

Мкртычева М.С. Кино как предмет социологического изучения: возможности и перспективы / М.С. Мкртычева // Теория и практика общественного развития. – 2012. – № 12. – С 103 – 117.

Жабский М.И. Кино в современном обществе: функции – воздействие – востребованность / М.И. Жабский, К.А. Тарасов, Ю.У. Фохт-Бабушкин. – М. : НИИ Киноискусства, 2000. – 376 с.

Иоскевич Я.Б. Социокультурное функционирование кинематографа : автореф. дис… д-ра. Искусствоведения : 17.00.08 / Я.Б. Иоскевич. – М., 1991. – 42 с.

Сорока Ю.Г. Возвращение героя в постсоветском кинематографе как факт восприятия социальной реальности / Ю.Г. Сорока // Социология: теория, методы, маркетинг. – 2003. – № 3. – С. 175 – 182.

Виставкіна Д.О. Типологія кіноспоживання в сучасному соціокультурному просторі України : автореф. дис… канд. соц. наук : 22.00.04 / Виставкіна Д.О ; Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. – Х., 2009. – 24 с.

Гайданка Д.В. Дискурс кіно в ракурсі новітніх парадигм: особливості й типологія / Д.В. Гайданка // Наук. вісник Міжнародного гуманітарного університету. – 2015. – № 16. – С. 99 – 101.

Брюховецька Л. Кіногерої: сила впливу / Л. Брюховецька. // Слово : Всеукраїнський культурологічний тижневик. – Режим доступу : http://slovoprosvity.org/2012/02/08/кіногерої-сила-вплив. – Назва з екрану.

Топ-телеканалов Украины в феврале 2016. – Режим доступа : http://mresearcher.com/2016/03/top-telekanalov-ukrainy-v-fevrale-2016.html. – Загл. с экрана.

Nielsen Украина: рейтинг телеканалов Украины за июнь 2015 года. – Режим доступу : http://mresearcher.com/2015/07/nielsen-ukraina-rejting-telekanalov-ukrainy-za-iyun-2015-goda.html. – Назва з екрану.
Опубліковано
2017-03-27
Як цитувати
Shelomovska, O. (2017). Кіно на українських телеекранах: за результатами контент-аналізу програм телепередач. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 37, 183-193. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8051
Розділ
Емпіричні дослідження сучасного суспільства