Комунікативна практика «поділитися інформацією» як іманентний елемент сучасних соціальних медіа
Ключові слова:
комунікативні практики, соціальні медіа, «обмін інформацією», соціальні мережі, Web 2.0, Wayback machine
Анотація
У статті аналізується нова комунікативна практика соціальних медіа - практика «обміну» інформацією, у межах якої виокремлюються такі основні елементи: обмін «нечіткими об'єктами», під якими розуміються такі категорії, як «ваш світ» і/або «ваше життя» (ваші думки, фото, відео, ваші події), «обмін інформацією» без передачі інформації, а лише для підтримки соціального контакту або надання можливості приєднатися до значимих індивідів або груп. Підкреслюється риторична сила феноменів «ділитися» і «обмінюватися» інформацією, що несуть у собі позитивну конотацію рівності, безкорисливості й надання інформації, що асоціюється з позитивними соціальними відносинами. Акцентується увага на містифікаційній складовій «позитивного обміну». Розглядаються основні соціальні функції й дисфункції комунікації та обміну інформацією в соціальних мережах, а також основні мотиваційні моделі, що зумовлюють такий обмін.Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
Лычковская О.Р. Блоги как медиа-практики участия и элементы социальных медиа в современной Украине / О.Р. Лычковская // Вісник Одеського національного університету. Том 18. Випуск 1 (17). Серія «Соціологія та політичні науки». – Одеса: Астропринт, 2013. – С. 30-37.
Boyd D. (2008) Taken out of context: American teen sociality in networks publics / D. Boyd. – Электронный ресурс. Режим доступа на: http://www.zephoria.org/thoughts/archives/2009/01/18/taken_out_of_co.html.
Castells M. Communication Power / M. Castells. – Oxford & New York: Oxford University Press, 2009.
Bruns A. Blogs, Wikipedia, Second Life, and Beyond: From Production to Produsage / A. Bruns. – New York: Peter Lang, 2008.
Baym N.K. Tune In, Log On: Soaps, Fandom & Online Community / N.K. Baym. - Thousand Oaks, CA: Sage, 2000.
Lychkovska O. L’internet et les médias sociaux : la spécificités des pratiques communicatives et participatives médiatisées en Ukraine / O. Lychkovska // Participations et cytoyennetés depuis le printemps arabe. Sous la direction de A. Galabov et Jamil Sayah / Collection Locale et Globaledirigée par Gilles Rouet & François Soulages. Paris: L’Harmattan, 2012. – P. 159-172.
Bakardjieva M. Internet Society: the Internet in Everyday Life / M. Bakardjieva. – Thousand Oaks, CA: Sage, 2005.
Bechmann A. Around me: relevance & exploitation in the age of cloud services & location positioning / A. Bechmann // Paper presentation at Internet research 11.0 (AOIR), Gothenburg, Sweden, 22 October 2012.
Green J. and Jenkins H. The moral economy of Web 2.0: audience research & convergence culture / J. Green and H. Jenkins // Holt J. and Perren A. (eds) Media Industries: History, Theory & Method. West Sussex: Wiley-Blachwell, 2009. – P. 213-226.
Elmer G. Profiling Machines / G. Elmer. – Cambridge, MA: MIT Press, 2004.
Bechmann A. Towards cross-platforms business models: four patterns of circulation & control / A. Bechmann // Information, Communication & Society, Vol. 15, N.6, 2010. – P 888-908.
Murphy J., Hashim N.H., Connor P. Take me back: validating the Wayback Machine / J. Murphy, N. H. Hashim, P. Connor // Journal of Computer-Mediated Communication, Vol. 13, N.1. – P. 60-75.
Boyd D. Friends, friendsters and top 8: writing community into being on social network sites / D. Boyd // First Monday Vol. 11, N. 12. – Режим доступа на http://firstmonday.org/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/article/view/1418/1336
Van Dijsk J., Nieborg D. Wikinomics and its discontents: a critical analysis of Web 2.0 business manifestos / J. Van Dijsk, D. Nieborg // New Media and Society. Vol. 11, N. 5, 2009. – P. 855-874.
Courtney Seiter. The secret psychology of Facebook / Courtney Seiter. – Режим доступа на http://thenextweb.com/insider/2015/05/03/the-secret-psychology-of-facebook
Boyd D. (2008) Taken out of context: American teen sociality in networks publics / D. Boyd. – Электронный ресурс. Режим доступа на: http://www.zephoria.org/thoughts/archives/2009/01/18/taken_out_of_co.html.
Castells M. Communication Power / M. Castells. – Oxford & New York: Oxford University Press, 2009.
Bruns A. Blogs, Wikipedia, Second Life, and Beyond: From Production to Produsage / A. Bruns. – New York: Peter Lang, 2008.
Baym N.K. Tune In, Log On: Soaps, Fandom & Online Community / N.K. Baym. - Thousand Oaks, CA: Sage, 2000.
Lychkovska O. L’internet et les médias sociaux : la spécificités des pratiques communicatives et participatives médiatisées en Ukraine / O. Lychkovska // Participations et cytoyennetés depuis le printemps arabe. Sous la direction de A. Galabov et Jamil Sayah / Collection Locale et Globaledirigée par Gilles Rouet & François Soulages. Paris: L’Harmattan, 2012. – P. 159-172.
Bakardjieva M. Internet Society: the Internet in Everyday Life / M. Bakardjieva. – Thousand Oaks, CA: Sage, 2005.
Bechmann A. Around me: relevance & exploitation in the age of cloud services & location positioning / A. Bechmann // Paper presentation at Internet research 11.0 (AOIR), Gothenburg, Sweden, 22 October 2012.
Green J. and Jenkins H. The moral economy of Web 2.0: audience research & convergence culture / J. Green and H. Jenkins // Holt J. and Perren A. (eds) Media Industries: History, Theory & Method. West Sussex: Wiley-Blachwell, 2009. – P. 213-226.
Elmer G. Profiling Machines / G. Elmer. – Cambridge, MA: MIT Press, 2004.
Bechmann A. Towards cross-platforms business models: four patterns of circulation & control / A. Bechmann // Information, Communication & Society, Vol. 15, N.6, 2010. – P 888-908.
Murphy J., Hashim N.H., Connor P. Take me back: validating the Wayback Machine / J. Murphy, N. H. Hashim, P. Connor // Journal of Computer-Mediated Communication, Vol. 13, N.1. – P. 60-75.
Boyd D. Friends, friendsters and top 8: writing community into being on social network sites / D. Boyd // First Monday Vol. 11, N. 12. – Режим доступа на http://firstmonday.org/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/article/view/1418/1336
Van Dijsk J., Nieborg D. Wikinomics and its discontents: a critical analysis of Web 2.0 business manifestos / J. Van Dijsk, D. Nieborg // New Media and Society. Vol. 11, N. 5, 2009. – P. 855-874.
Courtney Seiter. The secret psychology of Facebook / Courtney Seiter. – Режим доступа на http://thenextweb.com/insider/2015/05/03/the-secret-psychology-of-facebook
Опубліковано
2017-03-27
Як цитувати
Lychkovska, O. (2017). Комунікативна практика «поділитися інформацією» як іманентний елемент сучасних соціальних медіа. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 37, 177-182. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8049
Номер
Розділ
Емпіричні дослідження сучасного суспільства