Вимірювання споживчої лояльності: досвід соціологічного дослідження

  • Tetiana Baidak Національний технічний університет "ХПІ", вул. Кирпичова, 2 Харків, 61002 Україна https://orcid.org/0000-0001-7616-0949
  • Viktorija Bolotova Національного технічного університету «ХПІ» (м. Харків), Національний технічний університет "ХПІ", вул. Кирпичова, 2 Харків, 61002 Україна https://orcid.org/0000-0003-2123-9777
Ключові слова: споживча лояльність, «поведінкова» лояльність, «аттітюдна» лояльність, моногамна лояльність, полігамна лояльність

Анотація

Стаття присвячена проблемі вимірювання споживчої лояльності з урахуванням її основних складових та типів. Зазначається, що побудова довготривалих відносин виробника і споживача є складним процесом, в якому важлива роль відводиться впливу на споживчу лояльність. Основною метою цього впливу є формування бажання у клієнтів мати відносини тільки з певним виробником, його продуктом, брендом. Автори вважають, що ефективний вплив на споживчу поведінку можливий тільки за умов моніторингового вимірювання споживчої лояльності з урахуванням її основних складових та форм. Основними складовими споживчої лояльності є «поведінкова» лояльність та «аттітюдна» лояльність, а типами – моногамна та полігамна лояльності. В роботі виділяються основні показники споживчої лояльності (рівень задоволеності споживача товаром/брендом; наявність повторних покупок; частота переключення на інші товари; бар'єри переходу на інший бренд; готовність рекомендувати улюблений бренд іншим) та наводять результати соціологічного дослідження, присвяченого вивченню споживчої лояльності харків’ян щодо ковбасних виробів різних торгівельних марок.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Tetiana Baidak, Національний технічний університет "ХПІ", вул. Кирпичова, 2 Харків, 61002 Україна

кандидат соціологічних наук, доцент, доцент кафедри соціології і політології, tetiana.baidak@gmail.com 

Viktorija Bolotova, Національного технічного університету «ХПІ» (м. Харків), Національний технічний університет "ХПІ", вул. Кирпичова, 2 Харків, 61002 Україна

кандидат соціологічних наук, доцент, доцент кафедри соціології та політології, 73ulab@gmail.com

Посилання

Блэкуэлл Р. Поведение потребителей. 10-е изд. / Р. Блэкуэлл, П. Миниард, Дж. Энджел. – СПб. : 2007. – 944 с.

Attitudinalvs Behavioral Loyalty [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://prloyaltymarketing.com/what-is-customer-loyalty/

Keiningham. Loyalty Myths / Keiningham, L. Timothy, Terry G. Vavra, Henri Wallard. – NewJersey : JohnWiley&Sons, 2005.
Опубліковано
2017-03-27
Як цитувати
Baidak, T., & Bolotova, V. (2017). Вимірювання споживчої лояльності: досвід соціологічного дослідження. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 37, 172-176. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8047
Розділ
Емпіричні дослідження сучасного суспільства