Цей невизначений предмет дослідження, або спроба застосування методу-зборки в дослідженні результатів впровадження медіаосвіти у загальноосвітніх школах України

  • Maryna Sobolevska Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 64/13, Київ, 01601, Україна
Ключові слова: постструктуралістська методологія, метод-зборка, медіаосвіта

Анотація

У статті здійснюється спроба застосування методу-зборки, запропонованого у працях англійського соціолога Джона Ло з опорою на постструктуралістську методологію, до результатів дослідження, проведеного ГО «ЕРА» на замовлення «Інтерньюс Україна» на тему «Впровадження медіаосвіти та медіаграмотності в загальноосвітніх школах України» у квітні - травні 2015 та 2016 рр. Застосування методу-зборки передбачає специфічне уявлення про соціальну реальність, яка розглядається як принципово множинна, інтерактивна, штучна і невизначена. У зв’язку із цим завданням дослідника стає пошук і прояснення того як із цієї множинності у сприйнятті соціальних діячів постає цілісність. У дослідженні метод-зборка передбачає визначення трьох компонентів: присутнього, явленого відсутнього та іншого. Застосування такого методу до результатів дослідження дає можливість поглянути на результати із нової точки зору.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Maryna Sobolevska, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 64/13, Київ, 01601, Україна

доктор соціологічних наук, доцент кафедри теорії та історії соціологі, msobolevska@gmail.com

Посилання

Knorr-Cetina K. The manufacture of knowledge: an essay on the constructivist and contextual nature of science. – Oxford: Pergamon Press, 1981.

Бурдье П. Практический смысл / П. Бурдье. - СПб.: Алетейя; М.: Институт экспериментальной социологии, 2001. - 562 с.

Гидденс Э. Устроение общества: Очерк теории структурации / Э. Гидденс. – М.: Академический Проект, 2005. - 528 с.

Делез Ж., Гваттари Ф. Тысяча плато. Капитализм и шизофрения / Ж. Делез, Ф. Гваттари; пер. с фр. – Екатеринбург: У-Фактория; М.: Астрель, 2010. – 895 с.

Ло Дж. После метода: беспорядок и социальная наука / пер. с англ. – М.: Изд-во Института Гайдара, 2015. – 352 с.

Концепція впровадження медіаосвіти в Україні. – Режим доступу: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukraini/

Дорош М. Війна — зоряний час для медіаосвіти? / Дорош М. – Режим доступу: http://ujf.org.ua/?p=7122

Медіаосвіта школярів в Україні. – Режим доступу: https://dostup.pravda.com.ua/request/miediaosvita_shkoliariv_v_ukrayi

Концепція впровадження медіаосвіти в Україні (нова редація). - Режим доступу: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukraini_nova_redaktsiya

Череповська Н. Медіакультура та медіаосвіта учнів ЗОШ: візуальна медіа культура / Наталя Череповська. – К.: Шк. світ, 2010. – 128 с.
Опубліковано
2017-03-27
Як цитувати
Sobolevska, M. (2017). Цей невизначений предмет дослідження, або спроба застосування методу-зборки в дослідженні результатів впровадження медіаосвіти у загальноосвітніх школах України. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 37, 65-71. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/8000
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології