Оцінка українськими студентами якості, змісту та організації навчального процесу (на матеріалі емпіричного дослідження)

  • Iuliia Soroka Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, soroka70@gmail.com http://orcid.org/0000-0002-4158-1636
Ключові слова: студенти, навчальний процес, студентоцентрована освіта

Анотація

У статті представлений аналіз результатів дослідження ставлення українських студентів до реформування освіти, а саме такого аспекту, як оцінка студентами якості, змісту та організації навчального процесу. Триваюче реформування української освіти становить практичний контекст дослідження, концептуальним його контекстом є студентоцентрована освіта (СЦО). На думку студентів, найпроблемнішими зонами в їхній освіті зараз є нестача практичного навчання, незбалансованість навчального навантаження за профільними та рештою курсів, відірваність університетських спеціальностей від ринку праці, низька мотивованість до навчання певної частини студентства, а також «нудне викладання». В статті ці висновки проаналізовані в перспективі СЦО, а також сформульовані практичні рекомендації щодо подолання цих проблем. 

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Iuliia Soroka, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, soroka70@gmail.com

доктор соціологічних наук, доцент кафедри соціології 

Посилання

1. Сорока Ю.Г. Практикуючи студентоцентровану освіту: діагностичні аспекти студентських очікувань / Ю. Сорока // Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи». – 2014. – № 1101. – С. 190–194.

2. Зіменкова Д.М., Сорока Ю.Г. Зворотній зв’язок в перспективі студентоцентрованої освіти / Д.М. Зіменкова, Ю.Г. Сорока. – Методологія, теорія та практика дослідження сучасного суспільства. Збірник наукових праць. Том 21. – Х.: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2015. – С. 246– 250.

3. Сорока Ю. Г. Виклики та перспективи студентоцентрованої освіти // Соціологія та суспільство: взаємодія в умовах кризи. ІІ конгрес САУ: Тези доповідей (Харків, 17-19 жовтня 2013 р.) – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, – С. 179–181.

4. Смислові перспективи навчання/вивчення соціології: студентоцентрована освіта (Матеріали круглого столу одноіменної назви, який відбувся в рамках ІІ конгресу Соціологічної асоціації України, 17–19 жовтня 2013 р.) / Ю. Сорока, Л. Малес, Н. Костенко, О. Плахотнік, Т. Марценюк, М. Маєрчик, М. Гоманюк, Т. Зуб, М. Соболевська, С. Бабенко // Соціологія: теорія методи, маркетинг. – 2014. – № 3. – С 185–203. (Текст виступу Сороки Ю.Г. міститься на с. 186–187)
Опубліковано
2016-10-24
Як цитувати
Soroka, I. (2016). Оцінка українськими студентами якості, змісту та організації навчального процесу (на матеріалі емпіричного дослідження). Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 36, 114-122. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/6546
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді