Обдарованість як наукове поняття та соціально-психологічний феномен
Анотація
У статті здійснюється аналіз феномену обдарованості як інтегральної якості особистості, що містить у собі її здібності, знання, вміння та навички, що забезпечують потенційну можливість досягнення успіху в тій чи іншій сфері діяльності. Рівень розвитку, якісна своєрідність і характер обдарованості розглядаються як результат взаємодії спадковості і соціального середовища. Виокремлюються сутнісні характеристики обдарованих дітей. Обґрунтовується необхідність створення системи наукового супроводу процесу діагностики та розвитку дітей, які володіють підвищеним рівнем креативності і таланту. Розкривається соціальний зміст державної програми допомоги обдарованим дітям, узагальнюється досвід роботи освітніх закладів Харкова з обдарованою учнівською молоддю. Окреслюються перспективи соціологічного аналізу носіїв обдарованості.
Завантаження
Посилання
2. Podolskaya E. Education as the Matrix of Relationships and Conditions = Освіта як матриця відносин і станів / Podolskaya Elisaveta, Nazarkina Victoriya // Вісн. Харк. нац. ун-ту ім. В. Н. Каразіна. Сер. Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи. – Харків, 2014. – № 201. – С. 199–204.
3. Антонова О. Є. Обдарованість: досвід історичного та порівняльного аналізу: монографія / О. Є. Антонова. – Житомир: Житомир. держ. ун-т, 2005. – С. 431−456.
4. Богоявленская Д. Б. Рабочая концепция одаренности / Д. Б. Богоявленская // Вопросы образования. – 2004. – №2. – С. 5−95.
5. Сагалакова А. Б. Специфіка соціально-психологічних проблем обдарованих випускників України / А. Б. Сагалакова, Н. Б.
Соколовська // Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2013. – № 2. – С. 68–72.
6. Панфилов А. Подготовка учителя к работе с одаренным
и детьми / А. Панфилов // Педагогика. – 2004. – №2. – С. 99–100.
7. Липова Л. Специфіка навчання обдарованих дітей / Л. Липова, Л. Морозова, Л. Луценко // Рідна школа. – 2003. – № 7.– С. 8−11.
8. Подольская Е. А. Образовательные технологии: смысл и основные принципы / Е. А. Подольская // Вчені зап. Харк. гуманіт. ун-ту «Нар. укр. акад.». – Х., 2014. – Т. 20. – С. 18–25.
9. Комплексна програма розвитку освіти м. Харкова на 2011-2017 роки. Проект «Обдарована молодь» [Электронный ресурс] / Режим доступа: http://www.kharkivosvita.net.ua/document/2447
10. Назарко О. И. Формирование «жизненной компетенции» интеллектуально одаренных учащихся / О. И. Назарко. – Харьков : Изд-во НУА, 2015. – С. 293−296.