Технології моделювання в електоральних кампаніях: парадокси «Даунса», «Олсена», «голосування»

  • Volodymyr Poltorak Університет імені Альфреда Нобеля, 18, Набережна Січеславська, Дніпро 49000, Україна https://orcid.org/0000-0002-3060-1136
  • Olena Shinkarenko Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, 20 вул. Гетьманська, Мелітополь, 72300, Україна
Ключові слова: електоральна активність, моделювання поведінки виборців, парадокси «Даунса», «Олсона», «голосування»

Анотація

У статті розглядається актуальна проблема поля політики, що пов’язана із електоральною поведінкою виборців у демократичному суспільстві. Аналізується низка моделей електоральної поведінки, зокрема парадокси, які виникають у процесі організації та проведення виборчих кампаній та впливають на активність участі населення у виборах. Розглядаються такі моделі – «парадокси», як «парадокс Даунса», «парадокс Олсона» і «парадокс голосування». Акцентується увага на чинниках, що визначають прихід електорату на виборчі дільниці та результати його голосування. Підкреслюється взаємозв’язок індивідуальної та колективної електоральної активності. Обговорюються проблеми прогнозування рівня електоральної активності населення та можливості управління нею.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Volodymyr Poltorak, Університет імені Альфреда Нобеля, 18, Набережна Січеславська, Дніпро 49000, Україна

доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри політології, соціології та гуманітарних наук 

Olena Shinkarenko, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, 20 вул. Гетьманська, Мелітополь, 72300, Україна

кандидат соціологічних наук, викладач кафедри соціології 

Посилання

Полторак В. А. Социология общественного мнения / В. А. Полторак. – Днепропетровск: Центр «Социополис», 2000. – 264 с.

Політична наука. Методи досліджень: Підручник / За ред. О. А. Габрієляна. – К. : ВЦ «Академія», 2012. – 320 с.

Шинкаренко О. Маркетинговая модель електоральної поведінки: сутність та основні характеристики / О. Шинкаренко // Український соціологічний журнал. – 2013. – № 1-2. – С. 87-91.

Олсон М. Возвышение и упадок народов. Экономический рост, стагфляция, социальный склероз: Пер. с анг. / М. Олсон. – Новосибирск : ЭКОР, 1998. – 360 с.

Эрроу Дж. Кеннет. Коллективный выбор и индивидуальные ценности: Пер. с англ. / Кеннет Дж. Эрроу. – М. : Изд. дом ГУ ВШЭ, 2014. – 210 с.

Ноэль-Нойман Э. Общественное мнение. Открытие спирали молчания: Пер. с нем. / Э. Ноэль-Нойман. – М. : Прогресс-Академия. Весь Мир, 1996. – 352 с.
Опубліковано
2015-11-23
Як цитувати
Poltorak, V., & Shinkarenko, O. (2015). Технології моделювання в електоральних кампаніях: парадокси «Даунса», «Олсена», «голосування». Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1148), 82-85. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/4474
Розділ
Емпіричні дослідження сучасного суспільства