Споживання послуг як процес спільного творення цінності в епоху діджиталізації

  • Маргарита Широкова Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 64/13, Київ, 01601, Україна https://orcid.org/0000-0003-0055-4460
Ключові слова: споживання послуг, сервісизація, спільне творення цінності, діджиталізація

Анотація

Стаття присвячена з’ясуванню вихідних положень сервіс-домінуючої логіки; пошуку розуміння процесу спільного творення цінності під час обслуговування; обговоренню контроверсійного питання про те, чи завжди споживач послуги є її співвиробником; розгляду типології послуг за ступенем індивідуалізації (кастомізації) та ступенем залученості клієнтів у процес надання послуг; аналізу впливу процесу діджиталізації на взаємодії сторін співтворення послуг. Визначено, що споживання послуг є процесом задоволення замовником своїх потреб внаслідок безпосередньої взаємодії з постачальником. Підкресленою що все більше підприємств заохочують клієнтів брати участь у процесах надання послуг та стимулюють клієнтів ділитися інноваціями. Споживання послуг проявляється у взаємному корисному ефекті, тобто особливій цінності. Показано, що в дослідженні ринку послуг концепція спільного творення цінності застосовується по відношенню до взаємин з замовником, користувачем послуг. Ступінь індивідуалізації послуг показує, наскільки надана послуга відповідає конкретним запитам клієнта чи є стандартизованою. Ступінь залученості споживача показує характер послуги, наскільки вона є мінливою. Продемонстровано, що зв’язок між сервісизацією та продуктивністю останнім часом опосередковується цифровими перетвореннями у забезпеченні процесу обслуговування. Вплив технологій на процес споживання послуг проявляється у збільшенні складності шаблонів інтеграції ресурсів та технологічній підтримці зв’язків для безперервної взаємодії. Цифрова інфраструктура стає незамінною для життєздатності сервісних екосистем. Сформульовано висновок по те, що, участь клієнтів у цифровій трансформації має позитивний вплив на спільне творення цінності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Маргарита Широкова, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 64/13, Київ, 01601, Україна

кандидат соціологічних наук, доцент, доцент кафедри соціальних структур та соціальних відносин

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2021-07-01
Як цитувати
Широкова, М. (2021). Споживання послуг як процес спільного творення цінності в епоху діджиталізації. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (46), 31-37. https://doi.org/10.26565/2227-6521-2021-46-03
Номер
Розділ
Емпіричні дослідження сучасного суспільства