Класифікація форм комунікації в епоху панування візуальних образів

  • Nataliya Tarasova Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків 61022, Україна
Ключові слова: класифікація, форми комунікації, вербальна форма комунікації, аудіальна форма комунікації, візуальна форма комунікації

Анотація

На підставі аналізу існуючих класифікацій форм комунікації, що представлені у роботах відомих західних дослідників (У. Еко, М. Маклюен, М.Кастельс, Г. Лассуэл, Р. Барт, Ж. Дельоз), та з урахуванням соціокультурних змін сучасного суспільства, зокрема актуалізації візуальних медіа, представлено класифікацію форм комунікації, що формується в епоху панування візуальних образів та ґрунтується на особливостях засобів передачі та сприйняття інформації. Виділяються «чисті» (вербальна, аудіальна, візуальна) та «гібридні» (візуально-вербальна, вербально-візуальна, аудіально-вербальна, аудіально–візуальна та комбінована) форми комунікації. Розглядається роль візуальних медіа-текстів у Інтернет-просторі та їній вплив на сучасну молодь.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Nataliya Tarasova, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, майдан Свободи, 4, Харків 61022, Україна

аспірантка кафедри методів соціологічних досліджень

Посилання

Эко У. От Интернета к Гутенбергу: текст и гипертекстhttp // У. Эко / Доступно на: http://philosophy.ru/library/eco/internet.html

Лотман Ю.М., Успенский Б.А. Условность в искусстве / Ю. М. Лотман, Б. А. Успенский/ Доступно на: http://dictionnaire.narod.ru/convention.htm

Маклюэн М. Галактика Гутенберга. Сотворение человекапечатной культуры / Маршал Маклюэн. – Киев: Ника-Центр, Эльга, 2004. – 432с.

Маклюэн М. Понимание Медиа: Внешние расширения человека / Маршал Маклюэн // Пер. с англ. В. Николаева; Закл. ст. М. Вавилова. — М.; Жуковский: «КАНОН-пресс-Ц», «Кучково поле», 2003. — 464 с.

Lasswell H. D.The Structure and Function of Communicationin Society // Mass Communication. Wilbur Schramm (ed.) / H. D. Lasswell – Urbana, 1949. – P. 102-115.

Глотов М. Б. Види і форми соціальної комунікації // Соціальні комунікації та інформація: дослідження, освіта, практика / М. Б. Глотов// Тези міжвузівської науково-практичної конференції 11-12 листопада 1999 – СПб. : ТОВ «Петрополіс», 1999. – С. 4.

Deutsch K. TheNervesofGovernment: МodelsofPoliticalCommunicationandControl / K. Deutsch – New York: FreePress, 1963. – 316 p.

Гнатюк О. Л. Основы теории коммуникации: учебное пособие / О. Л. Гнатюк – М.: КНОРУС, 2010 – 56с.

Кастельс М. Галактика Интернет/ М. Кастельс. – Екатеринбург: «У – фактория», 2004. – 349 с.

Харламов Н.А. и Фархатдинов Н.Г. О визуальном измерении виртуальности / Н.А. Харламов, Н. Г. Фархатдинов // Ясин Е. Г. (отв. ред.) Модернизация экономики и государство. Материалы VII Международной научной конференции ГУ-ВІГО «Модернизация экономики и государство». В 3 кн. Кн.1. – М.: Издательскийдом ГУ-ВІГО, 2007. – С.481-488.

Имшинецкая И. Креатив в рекламе / И. Имшинецкая. Серия «Академия реклами». – М.: РИП-холдинг, 2004. – 172 с.

Барт Р. Избранныеработы: Семиотика: Поэтика / Р. Барт. – Пер. с фр. Г. К. Косикова. — М.: Прогресе, 1989. — 616с.

Делез Ж. Кино / Ж. Делез. – М.: АдМаргинем, 2004. – 622 с.

Дослідження «Життєвий світ підлітків Харківщини», що було проведено кафедрою соціології Харківського національного університету ім. В. Н. Каразінау квітні-травні 2013 року під керівництвом Л. Г. Сокурянської.
Опубліковано
2015-04-02
Як цитувати
Tarasova, N. (2015). Класифікація форм комунікації в епоху панування візуальних образів. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1122), 33-38. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/1528
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології