Мотивація студентів до опанування професійно орієнтованих дисциплін: досвід емпіричного дослідження

  • Lina Malysh Національний університет «Києво-Могилянська академія», 2 вул. Г. Сковороди, Київ, 04070, Україна https://orcid.org/0000-0003-3155-3209
Ключові слова: мотивація до навчання, адаптація шкали, валідність, надійність

Анотація

У статті викладено результати пілотного дослідження мотивації студентів до опанування професійно орієнтованих дисциплін. В ході дослідження було здійснено спробу адаптації запропонованого Ш. Гліном та Т. Кобалою "Опитувальника для з’ясування мотивації до вивчення природничих дисциплін" (Science Motivation Questionnaire, SMQ), а також здійснено оцінку надійності та валідності одержаної шкали. Вказано напрямки вдосконалення шкали та можливості її подальшого застосування.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Lina Malysh, Національний університет «Києво-Могилянська академія», 2 вул. Г. Сковороди, Київ, 04070, Україна

кандидат соціологічних наук, доцент, malysh.lina@ukma.edu.ua

Посилання

1. Testing, Motivation and Learning / [Assessment Reform Group (ARG)]. — University of Cambridge. — 2002. — 18 р.

2. Boekaerts M. Motivation to Learn / Monique Boekaerts [ed. Herbert J. Walberg]. — UNESCO. International Academy of Education. International Bureau of Education, 2010. — 27 p. — (Educational Practices Series ; 2010).

3. Christophel D.M. The relationships among teacher immediacy behaviors, students motivation, and learning / Diane M. Christophel // Communication education. – 1990. – Vol. 39. – P. 323-340.

4. Svinicki M.D. New directions in learning and motivation / Marilla D. Svinicki // New Directions for Teaching and Learning. – 1999. – Vol. 1999, № 80. – P.5-27.

5. Е.М.Ваврук Про мотивацію і мотиви навчання математики / Е. М. Ваврук // Дидактика математики: Проблеми і дослідження. Міжнародний збірник наукових праць. — 2005. — №24. — С. 146-153.

6. Glynn S.M. Motivation to learn college science / Shawn M. Glynn, Thomas R. Koballa // Handbook of College Science Teaching [ed. by Joel J. Mintzes, Willian H. Leonard]. — Arlington, VA: National Science Teachers Association Press, 2006. — P. 25-32.

7. Ng K.T. Development of a questionnaire to evaluate students’ perceived motivation towards science learning incorporating ICT tool / Khar Thoe Ng, Seng Than Soon, Soon Fook Fong // Malaysian Journal of Educational Technology. — 2010. — Vol. 10, №1. — P. 39-55.

8. Pintrich P.R. Reliability and predictive validity of the Motivation Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) / Paul R. Pintrich, David A. F. Smith, Teresa Garcia, Wilbert J. McKeachie // Educational and Psychological Measurement. — 1993. — Vol.53, №3. — P. 801-813.

9. Glynn S.M. Nonscience majors learning science: A theoretical model of motivation / Shawn M. Glynn, Gita Taasoobshirazi, Peggy Brickman // Journal of Research in Science Teaching. — 2007. — Vol. 44, №8. — P. 1088-1107.

10. Glynn S.M. Science motivation questionnaire: Construct Validation with nonscience majors / Shawn M. Glynn, Gita Taasoobshirazi, Peggy Brickman // Journal of Research in Science Teaching. — 2009. — Vol. 46, №2. — P.127-146.
Опубліковано
2019-08-29
Як цитувати
Malysh, L. (2019). Мотивація студентів до опанування професійно орієнтованих дисциплін: досвід емпіричного дослідження. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (993), 162-167. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/14079
Номер
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді