Нові медіа та публічність: класичні концепції та соціокультурне осмислення

  • Dmytro Zayec Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,
Ключові слова: нові медіа, соціальні медіа, публічність, публічне, публічна сфера, е-публічність

Анотація

У статті представлено соціологічний аналіз структурних змін публічності сьогодення. Проблематизовано критерії "новизни" публічності, опосередкованої електронними комунікаційними технологіями, та традиційну демаркацію між "реальною" та "віртуальною" публічністю, яка характерна класичним підходам вивчення медіа та студій публічної сфери. Інтерпретація нових медіа та публічності співвідноситься із характером нової соціальності, віднайденої французьким соціологом Мішелем Маффесолі в солідарності постмодерних племен. Артикульовані гуманістичний потенціал і можливості, які надаються новими медіа у побудові публічності Інтернет-простору.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Dmytro Zayec, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

аспірант кафедри соціології

Посилання

1. Арендт Х. VITA ACTIVA, Или о деятельной жизни [Электронный ресурс] / Ханна Арендт. - СПб, 2000. - Режим доступу до глави книги: http://onrevolution.narod.ru/arendt/vita_activa2.htm

2. Сойя Э. Как писать о городе с точки зрения пространства / Э. Сойя // Логос - №3(66), 2008. – С. 130-140.

3. Флорида Р. Креативный класс. Люди, которые меняют будущее/ Ричард Флорида, - Классика-XXI, 2007. – 280 с.

4. Эко У. Полный назад! "Горячие войны" и популизм в СМИ / Умберто Эко, – М : Эксмо, 2007. – 450 с.

5. Benhabib, S 1992, ‘Models of Public Sphere: Hanna Arendt, the Liberal Tradition, and Jürgen Habermas’, in C Calhoun (ed.), Habermas and the Public Sphere, The MIT Press, Massachusetts, and London, England, pp. 73-99.

6. Davis M. 1995, ‘Fortress Loss Angeles: The Militarization of Urban Space’, Metropolis. Center and Symbol of Our Times, Edited by Ph.Kasinitz, New York University press, – pp. 355-369.

7. Dijk, van J 2001, The Network Society: Social Aspects of New Media, Sage Publications, London, Thousand Oaks, New Delhi.

8. Flew, T 2005, New Media: an Introduction, Oxford University Press, New York.

9. Frazer, N 1992, ‘Rethinking the Public Sphere’, in C Calhoun (ed.), Habermas and the Public Sphere, The MIT Press, Massachusetts, and London, England, pp. 109-143.

10. Habermas, J 1986, Structural Transformation of the Public Sphere: An Inquiry into a Category of Bourgeois Society, MIT Press, Canbridge, Massachusetts.

11. Habermas, J 1994, ‘Further Reflections on the Public Sphere’ in CJ Calhoun (ed.), Habermas and the public sphere, MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London, pp. 421-466.

12. Harvey D. 1993, Social justice and a city, John Hopkins University press, Baltimore, p. 350.

13. Henaff, M & Strong, TB 2001, ‘Public Space, Virtual Space, and Democracy’, M Henaff & TB Strong (ed.), Public Space and Democracy, University of Minnesota Press, Minneapolis, London, pp. 221-231.

14. Holt, R 2004, Dialogue on the Internet: Language, Civic Identity, and Computer-Mediated Communication, Westport, Connecticut, London.

15. Holub C. Robert, 1991 Jürgen Habermas. Critic in the Public Sphere, Routledge, London.

16. Jacobs, J 1980, The death and life of great American Cities, Rengiun Books, p. 350.

17. Kaufmann, F-X 1998, ‘New Social Movements as Catalysts for Normative Conflicts?’, in PL Berger (ed.), The Limits of Social Cohesion: Conflicts and Mediation in Pluralist Societies, Westview Press, USA, pp. 98-105.

18. Krajewski M. Od muzeum publicznego do muzeum publiczności, w: J.Lubiak (red.), Muzeum jako świetlany przedmiot pożądania // Muzeum Sztuki, Łódź. 2007. – Р.51-64.

19. Maffesoli, M 1996, The Time of the Tribes. The Decline of Individualism in the Mass Society, SAGE Publications, London, Thousand Oaks, New Delhi.

20. Mitchell, WJ 2000, E-topia: "Urban life, Jim-But not as We know It", The MIT Press, Cambridge, London, England.

21. Page, BI 1996, Who deliberates? Mass Media in Modern Democracy, The University of Chicago Press, Chicago and London

22. Postman, N 1985, Amusing Ourselves to Death: Public Discourse in the Age of Show Business, Penguin Books, Harmondsworth, Middlesex, England.

23. Schudson, M 1992, ‘Was There Ever a Public Sphere?’, in C Calhoun (ed.), Habermas and the Public Sphere, The MIT Press, Massachusetts, and London, England, pp. 143-164

24. Scott, A 1990, Ideology and the new social movements, Routledge, London and New York

25. Walzer, M 1995, ‘Pleasures and Costs of Urbanity’, in Ph Kasinitz (ed.), Metropolis. Center and Symbol of Our Times, New York University press, pp. 320-331.

26. Touraine, A 1997, What is Democracy?, Westview Press. A division of Harper Collins Publishers, Oxford.

27. Young, IM 1995, ‘City Life and Difference’, Metropolis. Center and Symbol of Our Times. Edited by Ph.Kasinitz, New York University press, pp. 250-270.

28. Zald, MN & McCarthy JD 1986, Social Movements in an Organizational Society, New Brunswick (USA) and Oxford (UK).
Опубліковано
2019-08-28
Як цитувати
Zayec, D. (2019). Нові медіа та публічність: класичні концепції та соціокультурне осмислення. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (993), 48-52. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/14054
Номер
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології