Репрезентація стигматизації професій в мас-медійних комунікативних практиках

  • Halyna Kravchenkova Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна https://orcid.org/0000-0001-5412-0735
Ключові слова: демотиватори, комунікативні практики стигматизації, культурні продукти, медіакомунікації, професії

Анотація

 Стаття присвячена опису результатів дослідження з виявлення культурних продуктів, що репрезентують стигматизацію професій у продуктах масової комунікації. Автор акцентує увагу на можливостях розуміючої соціології у дослідженні поставленої проблеми. У статті представлено аналіз культурних продуктів в інтернет-, аудіовізуальних та вербальних комунікаціях. На цій основі робиться висновок про дослідницький потенціал концепту стигматизації.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Halyna Kravchenkova, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна

кандидат соціологічних наук, старший викладач кафедри прикладної соціології соціологічного факультету, kravchenkova@karazin.ua

Посилання

1. Лапшина В. Л. Социальная престижность профессиональной группы как фактор формирования профессиональной морали / Лапшина Виктория Леонидовна // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства : зб. наук. пр. : у 2 т. / ХНУ ім. В. Н. Каразіна. –– Х., 2006. –– Т. 1. –– С. 189––193.

2. Кравченкова Г. Н. Анализ коммуникативного механизма стигматизации (на примере профессий) / Кравченкова Галина Николаевна // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства: Збірник наукових праць. – Випуск 15. – Х.: Видавничий центр Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. – 2009. – С. 283-289

3. Goffman E. Stigma: notes on the management of spoiled identity / Ervin Goffman. –– Inglewood Cliffs (NJ, USA) : Prentice Hall, 1964. –– 147 p.

4. Харрис Р. Психология массовых коммуникаций / Ричард Харрис. –– СПб. : ПРАЙМ-ЕВРОЗНАК, 2003 –– 448 с.

5. Simon R. J. Real police on television supercops / Simon R. J., Fejes F. // Television in society / ed. A. A. Berger. –– New Brunswick (NJ, USA), 1987. –– P. 63––69.

6. Лычковская О. Р. Дифференцирующие и интегрирующие свойства коммуникативных практик в современной Украине / О. Р. Лычковская // Вісник Одеського національного університету. Сер. “Соціологія і політичні науки”. –– 2009. –– Т. 14, вип. 13. –– С. 88––98.

7. Кравченкова Г. М. Стигматизація професій в українському суспільстві як рефлексія кризового дискурсу (за матеріалами якісного дослідження) / Г.М. Кравченкова // Український соціум. – №4. – К.: Державна установа «Інститут економіки та прогнозування НАН України»; Український інститут соціальних досліджень імені Олександра Яременка. – 2010. – с. 59-70.

8. Муньиз Л. Проблема юмора в образовании / Л. Муньиз ; пер. с англ. В. В. Платковский // Социологические исследования. –– 1996. –– № 11. –– С. 79––84.

9. Валькман Ю.Р., Зосимов, В.В. Анализ методов и средств «раскрутки» сайтов в Интернете / Ю.Р.Валькман, В.В.Зосимов. –– Збірник наукових праць Інституту проблем моделювання в енергетиці ім. Г.Є. Пухова НАН України. –– 2010. –– С.97-104.

10. Винтер Р. Кино, общество, социальная действительность: отношения социологии и кинематографии / Май М., Винтер Р. // Социальные и гуманитарные науки. Отечественная и зарубежная литература. Сер. 11, Социология : РЖ / РАН ИНИОН, Центр социол. науч.-информ. исслед., Отд. социологии и социал. психологии. –– М., 2009. –– № 2. –– С. 98––109. –– Реф.: Mai M. Kino, Geselschaft Und soziale Wirklichkeit: Zum Verhhaltnis von Soziologie und Film / M. Mai, R. Winter // Das Kino der Geselschaft –– die Gesellschaft des Kinos: Interdisziplinare Positionen, Analysen und Zugange / Hrsg. von M. Mai, R. Winter. –– Koln, 2006. –– S. 7––23.

11. Гофман И. Анализ фреймов: эссе об организации повседневного опыта / Ирвинг Гофман ; пер. с англ. Р. Е. Бумагина, Ю. А. Данилова [и др.] ; под ред. Г. С. Батыгина, Л. А. Козловой. –– М.: Ин-т социологии РАН; ФОМ, 2004. –– 752 с.

12. Голиков А.С., Калашникова А.А. Нет-арт: смыслы, (анти)эстетика, процессы (ре)конструирования знания [Электронный ресурс] / Голиков Александр Сергеевич, Калашникова Алина Александровна // СОЦІОЛОГІЯ МАЙБУТНЬОГО ЕЛЕКТРОННИЙ НАУКОВИЙ ЖУРНАЛ З ПРОБЛЕМ СОЦІОЛОГІЇ МОЛОДІ ТА СТУДЕНТСТВА. - Режим доступа: www.sociology.kharkov.ua/socio/docs/magazin/soc_fut/2.../12.pdf. - № 1-2 (2-3) – 2010.

13. Rogers E. M. Communication technology: The new media in society / Everett Rogers. –– N.-Y. : Free Press, 1986. –– 273 p.

14. Голиков А.С., Калашникова А.А. Демотиваторы в Интернет-коммуникации: генезис, смыслы, типология / Голиков Александр Сергеевич, Калашникова Алина Александровна // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства: Збірник наукових праць.– Випуск 16. – Х.: ХНУ імені В.Н.Каразіна. – 2010. – С. 124-130

15. Горошко Е. И. Информационно-коммуникативное общество в гендерном измерении: моногр. / Е. И. Горошко. –– Х.: ФЛП Либуркина Л. М., 2009. –– 816 с.
Опубліковано
2019-08-22
Як цитувати
Kravchenkova, H. (2019). Репрезентація стигматизації професій в мас-медійних комунікативних практиках. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (999), 165-173. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13938
Номер
Розділ
Емпіричні дослідження сучасного суспільства