Кількісний контент-аналіз: проблема контексту

  • Oleg Ivanov Науково-дослідний центр гуманітарних проблем збройних сил україни, 28б пр. Повітрофлотський, Київ, 03049, Україна; Національний університет «Києво-Могилянська академія», 2 Сковороди вул., Київ 04070, Україна https://orcid.org/0000-0002-3616-1856
Ключові слова: контент-аналіз, зміст, контекст, формалізація змісту, формальна теорія мови, комунікативна теорія мови, Готлоб Фреге, Чарлз Пірс

Анотація

В статті пропонується розгляд найбільш поширених підходів до методології контент-аналізу з точки зору врахування контексту. Проблематизується об’єктивація «змісту» як фонового поняття, що існує незалежно від соціальних, культурних, когнітивних факторів. Формальна теорія мови Фреґе та лінгвістична теорія комунікації Пірса розглядаються як концептуальнотеоретична основа для формалізації змісту текстів в рамках контент-аналізу.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Oleg Ivanov, Науково-дослідний центр гуманітарних проблем збройних сил україни, 28б пр. Повітрофлотський, Київ, 03049, Україна; Національний університет «Києво-Могилянська академія», 2 Сковороди вул., Київ 04070, Україна

маґістр соціології, старший науковий співробітник; докторант, o.ivanov@kiis.com.ua

Посилання

1. Berelson B. Content Analysis in Communication Research / Bernard Reuben Berelson. — Glencoe : The Free Press, 1952.

2. Krippendorff K. Content analysis : an introduction to its methodology / Klaus Krippendorff. — Thousand Oaks : Sage Publications, Inc., 2004.

3. Gerbner G. Mass media discourse: Message system analysis as a component of cultural indicators / George Gerbner // Discourse and communications: New approaches to the analyses of mass media discourse and communication / [Ed. by Teun A. Van Dijk]. — Berlin : Walter de Gruyter, 1985.

4. Shapiro G. A matter of definition / Gilbert Shapiro, John Markoff // Text analysis for the social sciences: Methods for drawing statistical inferences from texts and transcripts / [Ed. by Carl W. Roberts]. — Mahwah, NJ : Lawrence Erlbaum, 1997.

5. Riffe D. Analyzing media messages: Using quantitative content analysis in research / Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. — Mahwah, NJ : Lawrence Erlbaum, 1998.

6. Krippendorff K. The past of communication’s hoped-for future / Klaus Krippendorff // Journal of Communication. — 1993. — № 3 (43).

7. Frege, G. Logical Investigations / Gottlob Frege [translated from German by P. T. Geach and R. H. Stoothoff]. — New Haven, 1977.

8. Гумбольдт фон В. Избранные труды по языкознанию / Вильгельм фон Гумбольдт. — М. : Прогресс, 1984. Peirce C. S. On a New List of Categories. / Charles Sanders Peirce // Collected Papers in 6 vols. / Charles Sanders Peirce. — Cambridge, 1935. — V. 5
Опубліковано
2019-08-21
Як цитувати
Ivanov, O. (2019). Кількісний контент-аналіз: проблема контексту. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (999), 95-98. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13926
Номер
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології