Соціологія дитинства: теоретико-методологічні підходи та дискусії в західній соціології

  • Olga Filippova Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна https://orcid.org/0000-0001-8242-551X
Ключові слова: дитинство, діти, соціологія дитинства, соціологічна теорія

Анотація

У статті представлено аналіз основних парадигм, які вплинули на теоретичні дискусії та емпіричні дослідження проблем дитинства; визначено основні етапи концептуалізації дитинства в соціологічному знанні, формування самостійної галузі «соціологія дитинства» та її інституціоналізації в західній соціології; підкреслено, що в українській соціології даний напрямок знаходиться в стадії становлення і набуття своїх інституціональних рис, й публікація даної статті допоможе ініціювати дискусію щодо концептуалізації дитинства, осмислення якого повинно відбувається в рамках дебатів теоретичної соціології в цілому.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Olga Filippova, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології, ofilippova@karazin.ua

Посилання

1. Prout A., James A. A new paradigm for the sociology of childhood / Alan Prout and Allison James / Constructing and reconstructing childhood: contemporary issues in the sociological study of childhood. A. James and A. Prout (eds). – London-Washington: Falmer Press, 1997. – p.7-33.

2. Jenks C. The sociology of childhood: essential readings / Chris Jenks/. – London: Batsford, 1982.

3. Тайлор Э.Б Первобытные культуры [Электронный ресурс] /Тайлор Э.Б./ Перевод с английского: Д. А. Коропчевского. – М., 2003. – Режим доступа: – http://www.sati.archaeology.nsc.ru/library/taylor/taylor.html#end

4. Пиаже Ж. Речь и мышление ребёнка /Жан Пиаже/. — М., 1994.

5. MacKey R. Concept of children and models of socialization/ Robert MacKey/ Richards M. and Light P. eds. Children in social worlds. – Cambridge: Polity Press, 1986. – p. 170-190.

6. Shildkrout E. Roles of children in urban Kano / Shildkrout E / La Fontaine J. Sex and age as principles of social differentiation. London: Academic Press, 1978.

7. Danzige R. Ridings in Child Socialisation/ Ricker Danzige/. – London: Pergamon Press Ltd., 1970.

8. Hebdige D. Subculture: The meaning of style /Dick Hebdige/. – London:Methuen, 1979.

9. Ricouer P. The rule of metaphor: multidisciplinary studies of the creation of meaning in language / Paul Ricouer/. – London: Routledge and Kegan Paul. 1978.

10. Арьес Ф. Ребенок и семейная жизнь при Старом порядке /Филипп Арьес/.– Екатеринбург: Изд-во Урал. унта, 1999.

11. Hargreaves D. Social relation in a secondary school / David Hargreaves/. – London: Routledge, 1967.

12. Lacey C. High town grammar: the school as a social system / Colin Lacey/. – Manchester: Manchester University Press, 1970.

13. Young M. Knowledge and control: new direction of the sociology of education/ Michael Young/. – London: Routledge and Kegan Paul, 1971.

14. Woods P (eds). Pupil strategies: exploration in the sociology of school / Peter Woods/. – London: Croom Helm, 1980.

15. Crick M. Exploration in the language and Meaning/ Michael Crick/. – London: Malaby Press, 1976.

16. Hardman C. Can there be an anthropology of children?/ Charlotte Hradman // Journal of the Anthropological Society of Oxford. – 1973. – № 4. – p. 85-99.

17. Hendrick H. Construction and reconstruction of British childhood: an interpretative survey, 1800 to the present / Harry Hendrick/ Constructing and reconstructing childhood: contemporary issues in the sociological study of childhood. A. James and A. Prout (eds). – London- Washington: Falmer Press, 1997. – p.34-62.

18. Glauser B. Street children: deconstruction a construct/ Benno Glauser/ Constructing and recinstructing childhood: contemporary issues in the sociological study of childhood. A. James and A. Prout (eds). – London- Washington: Falmer Press, 1997. – p.145-164.

19. Giddens A. The central problems of social theory / Antony Giddens/. – London: Macmillan, 1979.

20. Гидденс Э. Устроение общества: Очерк теории структурации / Энтони Гидденс/. – М.: Академический проект, 2005.

21. Qvortrup J. A voice for children in statistical and social accounting: a plea for children’s right to be heard / Jens Qvortrup / Constructing and reconstructing childhood: contemporary issues in the sociological study of childhood. A. James and A. Prout (eds). – London- Washington: Falmer Press, 1997. – p.85-106.
Опубліковано
2019-08-21
Як цитувати
Filippova, O. (2019). Соціологія дитинства: теоретико-методологічні підходи та дискусії в західній соціології. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (999), 42-47. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13916
Номер
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології