Соціально-демографічні чинники професійної соціалізації студентів

  • Roman Borisov Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,
  • Irina Sheremet Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, https://orcid.org/0000-0002-0858-5547
Ключові слова: соціально-демографічні чинники, професійна соціалізація, освітній потенціал, довузівська професійна соціалізація

Анотація

У статті аналізується вплив соціально-демографічних чинників на професійну соціалізацію студентів, особливості її протікання. У фокусі уваги авторів знаходяться питання детермінованості процесу професійної соціалізації у виші довузівським етапом соціалізації, зокрема таким соціально-демографічним чинником, як місце проживання до вишу. На підставі аналізу результатів емпіричного дослідження, здійсненого кафедрою соціології Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна протягом 2008-2009 років серед студентів України, автори доходять висновку щодо зміни диспозицій студентів у ході їхньої професійної соціалізації. Дослідження виявило, що позитивна динаміка академічної успішності як показник професійної соціалізації студентської молоді у вихідців із сільської місцевості вища за їхніх колег з міст. Отримані результати засвідчили також істотну зміну навчальної мотивації студентів у ході професійної соціалізації у виші порівняно зі стартовим етапом їхнього вузівського життя, що, в тому числі, зумовлено соціально-демографічними чинниками.

Завантаження

Біографії авторів

Roman Borisov, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

студент V курсу соціологічного факультету, r.i.borysov@karazin.ua

Irina Sheremet, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

кандидат філософських наук, доцент кафедри соціології, r.i.borysov@karazin.ua

Посилання

1. Бурдье П. Различение: социальная критика суждения // Экономическая социология. - 2005. - Т.6. - №3 Режим доступу: http://ecsoc.msses.ru

2. Бурдье П. Формы капитала [Електроний ресурс]. - Режим доступу: http://bourdieu.name/fr/node/106

3. Болотова В.А. Социальный капитал семьи как фактор социальной безопасности /В. Болотова, Н. Ляшенко // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. - С.387-393

4. Петренко Е.С. Ресурсный потенциал семьи и образовательные траектории детей и взрослых / Е. Петренко, Е. Галицкая // Статистика и социология образования. - 2007. - №3. - С.240-254.

5. Чередниченко Г.А. Жизненные траектории молодежи на разных этапах образования / Г. Чередниченко // Социол.исслед. -2011. - №7. – С.101-110.

6. Чередниченко Г.А. Образовательные и профессиональные траектории выпускников средних школ / Г. Чередниченко // Социол.исслед.. - 2009. - №7. - С.88-96.

7. Оксамитная С. Социально-классовые основы образовательного неравенства в Украине / С. Оксамитная // Социология: теория, методы, маркетинг.- 2006.- №3.- С.116-136

8. Сокурянская Л.Г. Студенчество на пути к другому обществу: ценностный дискурс перехода / Л.Сокурянская // Харьков: Харьковский национальный университет имени В.Н.Каразина, 2006. – 576 с.

9. Ядов В.А. О диспозиционной регуляции социального поведения личности // Методологические проблемы социальной психологии. - М.: Наука, 1975. - С. 89—105

10. Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания. – Л., ЛГУ, 1968
Опубліковано
2019-08-19
Як цитувати
Borisov, R., & Sheremet, I. (2019). Соціально-демографічні чинники професійної соціалізації студентів. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1045), 186-194. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13891
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді