Ставлення 14-річних школярів до імігрантів та етнічних груп у Словаччині

  • Ladislav Macháček Університет Св. Кирила та Мефодія, 2 Наместі Й. Герду, Трнава, 917 01 Словацька Республіка
Ключові слова: мультикультуралізм, імміграція, політичні та економічні іммігранти, толерантність

Анотація

У статті представлено результати кількісного дослідження, проведеного в 2009 році в межах проекту з вивчення громадянської освіти (ICCS), та присвяченого вивченню ставлення 14-річних словацьких школярів до іммігрантів у Словацькій Республіці. Дослідження підтверджує, що нові можливості, які надає свобода пересування всередині європейських країн, найчастіше приносять більше проблем, ніж реальних економічних, культурних та соціальних вигод від цієї свободи. Словацькі школярі схильні проявляти значну толерантність до тих іммігрантів, які є вихідцями з бідних країн, сповідують різні релігійні вірування і мають різне расове та етнічне походження. На думку школярів, знання національної мови є важливою передумовою для надання рівних можливостей для іммігрантів. Вони очікують, що іммігранти будуть адаптувати свій спосіб життя до способу життя більшості, зокрема будуть вивчати національну мову.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Ladislav Macháček, Університет Св. Кирила та Мефодія, 2 Наместі Й. Герду, Трнава, 917 01 Словацька Республіка

Заступник декана з науково-дослідної та видавничої діяльності факультету суспільних наук

Посилання

1. BARTOŠ, F. (2012). Openness of the Public to Right-Wing Extremism and Social Distance to Minorities. Slovak Journal of Political Sciences, Vol. 12, 2012, No. 1, pp. 42-70.

2. MACHÁČEK, L. (2002). Kapitoly zo sociológie mládeže. [The Chapters from the Sociology of Youth]. Trnava: University of Saints Cyril and Methodius, 236 p.

3. MACHÁČEK, L. (2004). Youth in Slovakia and European Identity. Bratislava: SÚ SAV, 60 p. ISBN 80-85544-30-X.

4. MACHÁČEK, L. (2012). Európska integrácia –výzva pre mladú generáciu Slovenska. [European Integration – A Challenge for the Young Slovak Generation]. Sociológia – Slovak Sociological Review, vol. 43, 2012, No. 1, pp. 109-132.

5. MACHÁČEK, L. (2011). Slovak Republic and its Hungarian Ethnic Minority: Sociological Reflections. Slovak Journal of Political Sciences, Vol. 11, 2011, No. 3, pp. 187-210.

6. MACHÁČEK, L. & ŠŤAVA, E. (2012a). Národná správa z medzinárodnej štúdie občianskeho vzdelávania ICCS 2009. [National Report from the International Civic and Citizenship Education Study ICCS 2009] Bratislava: NÚCEM,Bratislava 2012,108 p.

7. SOUKUP, P. (ed.) (2010). Národní zpráva z Medzinárodní studie občanské výchovy. [National Report from the International Civic Education Study]. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání (Institute for Information on Education). 217 p.

8. ŠTEFANČÍK, R. (2010). Prenikanie témy migrácie do politiky straníckych subjektov v Českej republike a na Slovensku. [Infusion of the Migration Theme in the Party Politics of the Czech Republic and Slovakia]. Studia Politica Slovaca, vol. 3, No. 1, pp. 3-22.

9. VAŠEČKA, M. (2009). Postoje verejnosti k cudzincom a zahraničnej migrácii v Slovenskej republike [online]. [Attitudes of the Public towards Foreigners and International Migration in the Slovak Republic] [online]. Bratislava: IOM – Medzinárodná organizácia pre migráciu (International Organization for Migration). Retrieved from http://www.iom.sk/sk/aktivity/integracia-migrantov/ dokumenty?download=22, accessed 30th November 2010. ISBN: 978-80-970307-0-4.
Опубліковано
2019-08-15
Як цитувати
Macháček, L. (2019). Ставлення 14-річних школярів до імігрантів та етнічних груп у Словаччині. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1045), 114-120. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13848
Розділ
Емпіричні дослідження сучасного суспільства