Задумка on-line освіти та пастки на шляху його реалізації

  • Larysa Khyzhniak Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна https://orcid.org/0000-0003-4966-3203
Ключові слова: модернізація освіти, on-line освіта, пастки on-line освіти, освітні програми

Анотація

У статті автор показує, що надії на модернізацію освіти сьогодні багато в чому пов’язані з впровадженням on-line освіти. Однак дослідники і практики акцентують увагу в основному на її перевагах, менш вивчені пастки, які стоять на шляху цього виду освіти. Під пастками оn-line освіти розуміються обставини, ситуації, які утруднюють прояви її переваг і не дозволяють повною мірою розкрити її можливості. Умовно такі пастки автор розділяє на юридичні (відсутність чіткого правового регулювання оn-line освіти); економічні (дефіцит економічних ресурсів у учасників оn-line освіти); соціально-психологічні (недовіра до якості оn-line освіти), інформаційні (дефіцит інформації про те, де і як можна отримати ту чи іншу освітню програму за технологією оn-line навчання); бюрократичні (тяганина, невиправдані обмеження при ліцензуванні та акредитації освітніх оn-line програм); методичні (нестача спеціально адаптованих методик організації оn-line навчання, а також оцінки та контролю знань).

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Larysa Khyzhniak, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна

доктор соціологічних наук, професор кафедри прикладної соціології, l.khyzhniak@karazin.ua

Посилання

1. Образовательное законодательство и образовательные системы зарубежных стран / Козырин А. Н. – М. : Academia, 2007. – 432 с.

2. Тюрина Ю. А. Социодинамика образовательного процесса в России: социологический анализ / Ю. А. Тюрина. – СПб. : Издательский дом С.-Петерб. ун-та, 2009. – 256 с.

3. Изменяющийся курс: Десять лет мониторинга онлайнового образования в США. – Режим доступа: http://sloanconsortium.org/publications/survey/changing_course_2012.

4. Кларк Б. Р. Система высшего образования: академическая организация в кросс-национальной перспективе / Кларк Б. Р. – М. : ГУ ВШЭ, 2011. – 360 с.

5. Голуб Г. Б. Стандарты третьего поколения: чему учить и что проверять на выходе / Г. Б. Голуб, И. С. Фишман, Л. И. Фишман // Вопросы образования. – 2010. – № 3. С. 115-134.

6. Бум on-line образования: лидеры и аутсайдеры. – Режим доступа: http://education.israelinfo.ru/articles/3/15

7. Ожегов С. И. Толковый словарь русского языка (онлайн версия) / С. И. Ожегов С. И., Н. Ю. Шведова. – Режим доступа: http://www.classes.ru/all-russian/russian-dictionary-Ozhegov-term-9150.htm

8. Асмолов А. Г. Стратегия социокультурной модернизации образования: на пути к преодолению кризиса идентичности / А. Г. Асмолов // Вопросы образования. – 2008. – № 1. – С. 65-87.
Опубліковано
2019-08-13
Як цитувати
Khyzhniak, L. (2019). Задумка on-line освіти та пастки на шляху його реалізації. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1053), 157-161. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13793
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді