Цифрова складова життєвого світу сучасного підлітка

  • Olga Kyslova Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, olga.kyslova@karazin.ua https://orcid.org/0000-0003-2241-1313
Ключові слова: цифрові аборигени, комп’ютер, Інтернет, соціальні мережі, віртуальна реальність, життєвий світ

Анотація

Стаття присвячена дослідженню змін життєвого світу підлітка, зумовлених вторгненням цифрових технологій у буденний світ людини XXI століття. На підставі аналізу емпіричного матеріалу, отриманого в результаті опитування школярів м. Харкова та Харківської області, продемонстровано, що переважна більшість сучасних підлітків включена у віртуальний світ Інтернету, не спостерігається культурного протистояння «онлайнових» і «оффлайнових», яке передбачав відомий дослідник нових медіа Норберт Больц. Існує інша проблема – цілі використання технологічних нововведень носять споживчий характер; незважаючи на наявність умов для розвитку цифрових компетенцій, більшість підлітків обмежується набуттям лише найпростіших навичок навігації у всесвіті Інтернету, яких явно недостатньо, щоб стати повноцінним «громадянином цифрового світу».

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Olga Kyslova, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна, olga.kyslova@karazin.ua

кандидат соціологічних наук, доцент кафедри методів соціологічних досліджень

Посилання

1. Gannes L. Eric Schmidt: Welcome to «Age of Augmented Humanity» [Electronic resource] / Liz Gannes // GigaOM. — Mode of access: http://gigaom.com/2010/09/07/eric-schmidt-welcome-to-the-age-of-augmented-humanity/

2. Prensky M. Digital Natives, Digital Immigrants [Electronic resource] / Marc Prensky // On the Horizon. — 2001. — Vol. 9. — № 5. — Р. 1-6. — Mode of access: http://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20-%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf

3. Измерение информационного общества – 2013 [Электронный ресурс] / Общ. ред. Космаса Завазавы. — Женева: Международный союз электросвязи, 2013. — 30 с. — Режим доступа: http://www.itu.int/en/ITUD/Statistics/Documents/publications/mis2013/MIS2013-exec-sum_R.pdf

4. Черных, А. И. Виртуальные расширения человека: новые основы культуры и бизнеса [Электронный ресурс] / А. И. Черных. – М. :ВШЭ, 2012. – 32 с. – Режим доступа: http://www.hse.ru/data/2012/05/08/1253495185/WP14_2012_04.pdf

5. Больц Н. Азбука медиа / Норберт Больц ; пер. с нем. Л. Ионина, А.Черных. — М.: «Европа», 2011. — 136 с.

6. Цымбаленко С. и др. Влияние интернета на российских подростков и юношество в контексте развития российского информационного пространства / С. Цымбаленко, А. Шариков, С. Майорова-Щеглова, П. Макеев. — М., 2012. — 214 с.

7. Cosenza V. World Map of Social Networks [Electronic resource] / Vincenzo Cosenza // VINCOSBLOG. — 2013, December. — Mode of access: http://vincos.it/world-map-of-social-networks/

8. Fan R. at all. Anger is More Influential Than Joy: Sentiment Correlation in Weibo [Electronic resource] / Rui Fan, Jichang Zhao, Yan Chen, Ke Xu // Computing Research Repository: Social and Information Networks. — 2013. — Mode of access http://arxiv.org/pdf/1309.2402v1.pdf
Опубліковано
2019-08-07
Як цитувати
Kyslova, O. (2019). Цифрова складова життєвого світу сучасного підлітка. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1101), 230-241. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13664
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді