Освіта як матриця відносин і станів

  • Elisaveta Podolskaya Харківський гуманітарний університет «Народна українська академия», 27 ул. Лермонтовская, Харьков 61024, Украина, e.podolskaya@gmail.com https://orcid.org/0000-0003-1407-7044
  • Viktoriya Nazarkina Національний фармацевтичний університет, 53, вул. Пушкінська, Харків, 61002, Україна, vic_nazarkina@mail.ru https://orcid.org/0000-0002-0767-6180
Ключові слова: доступність освіти, духовні орієнтири, європейський рівень якості освіти, інноваційність, пріоритети освіти, універсальні константи, функціональний каркас освіти

Анотація

Стаття присвячена осмисленню нових проблемних полів, які має освоїти соціологія вищої освіти у зв’язку із пострадянськими трансформаціями і загальноцивілізаційними зрушеннями. Виявлені основні характеристики сучасної освіти та її функції. Освіта розглядається як сукупність зв’язків і відносин, станів мінливості і стійкості. Характерними рисами динаміки освітнього процесу є їхня нелінійність і циклічність. Інноваційність виступає умовою стійкості розвитку освітньої системи. Описані особливості інтерпретацій функцій освіти і прогнозування їх наслідків для соціальної практики. Виявлені функції сучасної освіти і основні канали взаємодії освіти з суспільством. У статті розкривається сутність неперервної освіти як головного, початкового принципу функціонування освітніх систем в сучасному світі, обгрунтовується висновок про те, що нова освітня парадигма має людиноцентристську спрямованість, а це вимагає принципово нового підходу до суб’єктів системи освіти та їх взаємостосунків. Розглядаються соціальні наслідки і соціальні виклики безперервної освіти, показано, що вона сама породжує нові соціальні вимоги, змушуючи соціум до оновлення, до конструктивного прориву в усіх без винятку сферах соціального життя. Визначаються основні завдання моніторингу ринку освітніх послуг, формулюються принципи маркетингової стратегії у сфері освіти.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Elisaveta Podolskaya, Харківський гуманітарний університет «Народна українська академия», 27 ул. Лермонтовская, Харьков 61024, Украина, e.podolskaya@gmail.com

Доктор соціологічних наук, професор, завідувач кафедри філософії

Viktoriya Nazarkina, Національний фармацевтичний університет, 53, вул. Пушкінська, Харків, 61002, Україна, vic_nazarkina@mail.ru

Кандидат фармацевтичних наук, доцент кафедри фармакології та кафедри фармації

Посилання

UNESCO World Conference on Higher Education (2009). Alma mater. Higher education reporter (7), pp.45-55.

Dolzhenko O. V. (2010) The New Dynamics of Higher Education: Towards Sustainable Development. Extended abstract of Drenkurt M. report (Paris, 2009). Alma mater. Higher education reporter (3), pp. 33-38.

Karlov N.V. (2008) The Universe of Education: long recognized the need and inclination to teaching. Аlma mater. Higher education reporter (7), pp. 5–13.

Kolesnikova I.A.(2009) Open education: perspectives, challenges, risks. Аlma mater. Higher education reporter (7), pp. 12–24.

Korshunov L.A.(2009) AltGTU in the system of life-long education. Higher education in Russia (4), pp. 53–58.

Senashenko V.S., Vostrikova A.N.., Kuznetsova A.V. (2009). Continuity and convergence of basic educational programs in the structure of life-long education (10). Higher education in Russia, pp. 3–11.

Contemporary philosophy of education (2005). «Alma Mater», Phenics, Rostov-on-Don, p. 320.

Philonovich S.R. (2009) Lifе-long learning: consequences for the higher school. Questions to education (4), pp. 55–66.

Khodusov A.N. (2009) Predicting the future development strategy of a specialist competence in the higher education system. Аlma mater. Higher education reporter (7), pp.14-19.

Опубліковано
2019-08-07
Як цитувати
Podolskaya, E., & Nazarkina, V. (2019). Освіта як матриця відносин і станів. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1101), 199-204. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13657
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді