Особливості викладання icтopiї соціології в умовах синергетичної моделі навчання

  • Idelaida Kovaleva Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,
Ключові слова: синергетична модель навчання, нелінійний стиль мислення, особливості викладання історії соціології

Анотація

У статті розкриваються можливості синергетичної моделі навчання у контексті вивчення історії соціології. Акцентується увага на тому, що звернення до такої моделі не тільки сприяє більш глибокому засвоєнню конкретного матеріалу, але й впливає на формування нелінійного стилю мислення майбутніх соціологів, що так необхідно в умовах суспільства, що трансформується. Підкреслюється, що вивчення історії соціології дозволяє вирішувати ряд завдань: розширювати кругозір та ерудицію студентів, розвивати їхню соціологічну уяву, допомагає їм опановувати методологією наукового пізнання суспільства і т.д. Використання різних моделей навчання, зокрема синергетичної моделі, у процесі історико-соціологічного аналізу вимагає додаткових педагогічних зусиль, у тому числі включення до навчальної практики методів, що дозволяють певним чином синтезувати матеріал історії соціології і творів мистецтва (текстів художньої літератури, відеозаписів телепередач, кінофільмів тощо), що актуалізуватиме нелінійний стиль мислення студентів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Idelaida Kovaleva, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна 4, м. Свободи, Харків 61022, Україна,

кандидат філософських наук, доцент, професор кафедри соціології

Посилання

Дюркгейм Эмиль. Педагогика и социология / Эмиль Дюркгейм // Социология. Ее предмет, метод, предназначение. – М. : Канон, 1995 – С. 244-265.

Карапетянц И. В. О преподавании социологии в зарубежных университетах / И. В. Карапетянц // СОЦИС, 2000. – № 9. – С. 123-125.

Карапетянц И. В. Высшее гуманитарное образование за рубежом: структура и система управления / И. В. Карапетянц. – М. : РГГУ, 1999.

Кантонистова Е. Н. Преподавание социологии в США / Е. Н. Кантонистова, А. А. Лидяка, Н. Е. Покровский // СОЦИС, 1991. – № 9. – С. 37-50.

Култыгин В. П. Классическая социология / В. П. Култыгин. – М. : Наука, 2000. – С. 526.

Пригожин И. Порядок из хаоса. Новый диалог человека с природой / И. Пригожин, И. Стенгерс. – М. : Эдиториал УРСС, 2001. – С. 312.

Федорова О. Н. Синергетическая модель образования. / О. Н. Федорова // Мир образования, 1997. – №5. – С. 14-16.

Кларин М. В. Инновации в мировой педагогике / М. В. Кларин. – М., 1998. – 180 с.

Новаченко Т. В. Синергетический подход в воспитании и образовании / Новаченко Т. В. // Міжнародне співробітництво та університетська освіта. Матеріали міжнарод. наук. конф. – Миколаїв, 2000. – С. 127 – 130.

Вознюк А. В. Педагогическая синергетика: монография / А. В. Вознюк. – Житомир : Изд-во ЖГУ им. И. Франка, 2012. – 812 с.

Шюц А. Моцарт и философы / А. Шюц // Избранное: Мир, светящийся смыслом. М. : – РОССПЭН, 2004. – С. 595-616.

Кольридж С. Т. Николай Гумилев. Собрание переводов. / С. Т. Кольридж. – М., 2008. – Т. 2. – С. 42-67.

Вордсворт В. С. Маршак. Избранные переводы / В. Вордсворт. – Л., 1959. – Т. 3. – С. 430-438.

Тощенко Ж. Т. Парадоксальный человек / Ж. Т. Тощенко. – М. : Гардарики, 2001. – C. 112.

Кравченко С. А. Нелинейная социокультурная динамика: играизационный подход / С. А. Кравченко. – М. :МГИМО – Университет, 2006. – С. 172.
Опубліковано
2019-07-31
Як цитувати
Kovaleva, I. (2019). Особливості викладання icтopiї соціології в умовах синергетичної моделі навчання. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», (1122), 95-99. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/13537
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді