Роль соціально-економічних факторів у професійному самовизначенні студентів КНУ імені Тараса Шевченка

  • Liudmyla Kozhekina Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна, 64/13, вул. Володимирська, Київ, 01601, Українa, kozhekina@i.ua https://orcid.org/0000-0003-4770-1069
  • Maryana Vdovichenko Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна, 64/13, вул. Володимирська, Київ, 01601, Українa
Ключові слова: масова вища освіта, університет, студенти, соціальна нерівність, матеріальне становище, кар’єрні плани, трудова активність

Анотація

У статті піднімається питання рівного доступу до якісних освітніх послуг у контексті тенденцій переходу до масової вищої освіти як у світі, так і в Україні. В залежності від соціально-економічного становища батьківських родин відбувається своєрідне групування здобувачів освіти з більшими або меншими можливостями. Це зумовлює неоднорідність студентського контингенту навіть в межах одного ВНЗ, коли різні групи студентів характеризуються різною системою цінностей, яка впливає в тому числі на їхні освітні та професійні очікування. На прикладі студентів КНУ імені Тараса Шевченка аналізуються відмінності у освітніх та кар’єрних траєкторіях, а також трудовій активності студентів залежно від матеріального становища їх батьківських родин. Також визначено відмінності респондентів за соціально-структурними параметрами. Робиться висновок про необхідність проведення виваженої політики з боку керівництва ВНЗ для роботи з різними студентськими групами.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Liudmyla Kozhekina, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна, 64/13, вул. Володимирська, Київ, 01601, Українa, kozhekina@i.ua

кандидат соціологічних наук, соціолог навчальної лабораторії прикладних соціологічних досліджень факультету соціології

Maryana Vdovichenko, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна, 64/13, вул. Володимирська, Київ, 01601, Українa

соціолог навчальної лабораторії прикладних соціологічних досліджень факультету соціології

Посилання

Моніторинг інтеграції української системи вищої освіти в Європейський простір вищої освіти та наукового дослідження: моніторинг. дослідж. : аналіт. звіт / Міжнарод. благод. Фонд «Міжнарод. Фонд дослідж. освіт. політики»; за заг. ред. Т. В. Фінікова, О. І. Шарова – К. : Таксон, 2014. – 144 с.;

Позиція України в рейтингу країн світу за Індексом глобальної конкурентоспроможності 2016-2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://edclub.com.ua/analityka/pozyciya-ukrayiny-v-reytyngu-krayin-svitu-za-indeksomg-lobalnoyi-konkurentospromozhnosti-1;

Совсун І. Р. По справедливості, а не по домовленості [Електронний ресурс] / І. Р. Совсун. – Режим доступу: https://dt.ua/EDUCATION/po-spravedlivosti-a-ne-po-domovlenosti-_.html;

United Nations Educational, Social and Cultural Organization (UNESCO). (2015). UNESCO Institute for Statistics data on education [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://data.uis.unesco.org/;

Marginson S. The worldwide trend to high participation higher education: dynamics of social stratification in inclusive systems [Електронний ресурс] / S. Marginson. – Режим доступу: https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10734-016-0016-x;

Заславская Т. И. Современное российское общество: проблемы и перспективы / Т. И. Заславская // Общественные науки и современность. – 2004. – № 6. – С. 5–18;

Правдина М. А. Зачем университетам внутренние исследования? Обзор зарубежного опыта institutional research / М. А. Правдина // Мониторинг университета. – 2009. – № 1. – С. 2-9.;

Полная программа исследования проекта «Мониторинг студенческих характеристик и траекторий» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://narfu.ru/upload/medialibrary/869/polnaya-programma-issledovaniya-proekta_mskht.pdf;

Современное российское образование: проблемы и перспективы развития / Под. ред. В. В. Фурсовой, О. В. Горбачевой. – М. : Директ-Медиа, 2014. – 258 с.;

Нерівність в Україні: масштаби та можливості впливу / за ред. Е. М. Лібанової. − К. : Інститут демографії та соціальних досліджень імені. М. В. Птухи НАН України, 2012. − 404 с.;

Третині українців вистачає грошей лише на їжу [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: https://www.obozrevatel.com/ukr/finance/fea/78169-tretini-ukraintsiv-vistachae-groshej-lishe-na-izhu.htm
Опубліковано
2018-02-23
Як цитувати
Kozhekina, L., & Vdovichenko, M. (2018). Роль соціально-економічних факторів у професійному самовизначенні студентів КНУ імені Тараса Шевченка. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 39, 316-322. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/10274
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді