Інноваційні університети: критерії та підходи
Ключові слова:
університет, інновації, критерії інноваційного університету, інтегруючі можливості, Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія»
Анотація
У статті розглянуто питання, пов’язані з підходами та критеріями визначення інноваційності сучасних університетів. Використовуються критерії Бертона Р. Кларка та групи Лісабонської ради, які значно розрізняються в оцінках інноваційності університету, його відповідності потребам часу. Зроблено акцент на складності проходження сучасним університетом межі між традиціями та інноваціями, між формуванням і задоволенням потреб суспільства й індивіда. Автор робить висновок про те, що реальна інноваційна експериментальна діяльність університету приховує в собі немалі ризики, без яких неможливо обійтися, але їх необхідно враховувати. Більш того, далеко не завжди при оцінці інноваційних складових в діяльності університетів можна використовувати виключно макропідходи. Сучасний світ університету такий складний і різноманітний, що є сенс уважніше відноситися до досвіду кожного конкретного університету.Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
Кларк Б. Р. Создание предпринимательских университетов: организационные направления трансформации / Бертон Р. Кларк ; пер. с англ. Артема Смирнова. – М. : Издат. дом. Высш. шк. экономики, 2011. – 238 с.;
Эдерер П. Ранжирование системы высшего образования: граждане и общество в эру знаний / П. Эдерер, Ф. Шулер, С. Виллмс // Вопр. образования. – 2009. № 3. – С. 171–202;
Сацик В. И. Детерминанты глобальной конкурентоспособности университетов: в поиске эффективной стратегии развития высшего образования на Украине / В. И. Сацик // Вопр. образования. – 2014. – № 1. – С. 134–161;
Строгецкая Е. В. Идея и миссия современного университета / Е. В. Строгецкая // Вопр. образования. – 2010. – № 4. – С. 67–81;
Филонович С. Р. Life-long learning: последствия для высшей школы / С. Р. Филонович // Вопр. образования. – 2010. – № 4. – С. 55–66;
Астахова Е. В. Вклад НУА в развитие образовательных процессов в Украине: наработки первого двадцатипятилетия / Е. В. Астахова // Вчені зап. Харків. гуманітар. ун-ту «Нар. укр. акад.». – Харків, 2017. – Т. 23. – С. 11–25.;
Сословие русских профессоров. Создатели статусов и смыслов : [монография] / Нац. исслед. ун-т «Высш. шк. экономики» ; под ред. Е. А. Вишленковой, И. М. Савельевой. – М. : Изд. дом Высш. шк. экономики, 2013. – 386 с.
Эдерер П. Ранжирование системы высшего образования: граждане и общество в эру знаний / П. Эдерер, Ф. Шулер, С. Виллмс // Вопр. образования. – 2009. № 3. – С. 171–202;
Сацик В. И. Детерминанты глобальной конкурентоспособности университетов: в поиске эффективной стратегии развития высшего образования на Украине / В. И. Сацик // Вопр. образования. – 2014. – № 1. – С. 134–161;
Строгецкая Е. В. Идея и миссия современного университета / Е. В. Строгецкая // Вопр. образования. – 2010. – № 4. – С. 67–81;
Филонович С. Р. Life-long learning: последствия для высшей школы / С. Р. Филонович // Вопр. образования. – 2010. – № 4. – С. 55–66;
Астахова Е. В. Вклад НУА в развитие образовательных процессов в Украине: наработки первого двадцатипятилетия / Е. В. Астахова // Вчені зап. Харків. гуманітар. ун-ту «Нар. укр. акад.». – Харків, 2017. – Т. 23. – С. 11–25.;
Сословие русских профессоров. Создатели статусов и смыслов : [монография] / Нац. исслед. ун-т «Высш. шк. экономики» ; под ред. Е. А. Вишленковой, И. М. Савельевой. – М. : Изд. дом Высш. шк. экономики, 2013. – 386 с.
Опубліковано
2018-02-23
Як цитувати
Astakhova, K. (2018). Інноваційні університети: критерії та підходи. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 39, 281-285. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/10258
Номер
Розділ
Дослідження проблем освіти та молоді

