Передвиборчі технології як інструменти соціально-психологічної взаємодії

  • Anatoliy Furman Тернопільський національний економічний університет, вул. Львівська, 11, Тернопіль, 46011, Україна, anatoliy_furman@yahoo.com , https://orcid.org/0000-0003-1550-6955
  • Andriy Hirniak Тернопільський національний економічний університет, вул. Львівська, 11, Тернопіль, 46011, Україна, girand@ukr.net https://orcid.org/0000-0003-3854-4866
Ключові слова: технологія, вибори, політична партія, рейтинг, передвиборча технологія, політична доктрина, політична реклама, пропаганда

Анотація

У статті виокремлено основні історичні етапи становлення та розвитку політичних технологій; досліджено різновиди та сутнісні характеристики найбільш поширених політичних технологій; з’ясовано рівень персоналізації вітчизняної політики та основні принципи формування програм політичних партій, на підставі даних соціологічного дослідження виявлено рівень впливу передвиборчих технологій на зростання/зниження рейтингу майбутніх депутатів під час виборів до Верховної Ради України VII скликання. Публікація відображає результати науково-дослідницької діяльності Тернопільського обласного відділення САУ, що функціонує на базі кафедри психології та соціальної роботи Тернопільського національного економічного університету. Підкреслено, що ці результати можуть бути застосовані політтехнологами, соціологами і соціальними психологами задля розробки політичної доктрини чи концепції розвитку певної партії, моделей її політичної реклами чи пропаганди певних політичних ідей, а також для збагачення арсеналу інструментів соціально-психологічного впливу на свідомість громадян.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Anatoliy Furman, Тернопільський національний економічний університет, вул. Львівська, 11, Тернопіль, 46011, Україна, anatoliy_furman@yahoo.com ,

доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології та соціальної роботи

Andriy Hirniak, Тернопільський національний економічний університет, вул. Львівська, 11, Тернопіль, 46011, Україна, girand@ukr.net

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології та соціальної роботи

Посилання

Політологія: мистецтво здобувати владу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://5ka.at.ua/load/politologija/mistectvo_zdobuvati_vladu_referat/48-1-0-11307

Гуменюк О. Є. Психологія впливу: [монографія] / О. Є. Гуменюк. – Тернопіль : Екномічна думка, 2003. – 304 с.

Соціологія : [навч. посіб. / за ред. Макеєва С. О.]. - [2-е вид., випр. і доп.]. - К. : Т-во "Знання», КОО, 2003. - 455 с. - (Вища освіта ХХІ століття).; 4. Чалдини Г. Психология влияния / Г. Чалдини. – СПб. : Питер, 2000. – 272 с.

Гетьманчук М. П. Політологія [Електронний ресурс] / М. П. Гетьманчук // Українські підручники онлайн. – Режим доступу: http://pidruchniki.ws/15800119/ politologiya/politichni_tehnologiyi

6. Атаманчук Г. А. Політичний менеджмент. Теорія і практика політичних технологій / Геннадій Атаманчук, Андрій Гірник. – Рівне : «Перспектива», 2004. – 200 с.

Матеріал з Вікіпедії – вільної енциклопедії [Електронний ресурс]. − Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%.

Розенфельд Ю. М. Політологія : [підруч.] [Електронний ресурс] / Ю. М. Розенфельд // Український юридичний портал. – Режим доступу: http://radnuk.info/ pidrychnuku/polit/271-rozenfeld/4236-s-1-.html

Основи політології : навч. посіб. / [Г. П. Щедрова, Ф. В. Барановський, О. В. Новакова та ін.]. – Луганськ : СНУ ім. В. Даля, 2005. – 170 с.

Бебик В. М. Політологія для політика і громадянина : [монографія] / В. М. Бебик. − К. : МАУП, 2003. – 424 с. – (іл. − Бібліогр.: с. 406-422).
Опубліковано
2018-02-23
Як цитувати
Furman, A., & Hirniak, A. (2018). Передвиборчі технології як інструменти соціально-психологічної взаємодії. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 39. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/10108
Розділ
Емпіричні дослідження сучасного суспільства