Loyalty of the organization’s personnel: approaches to defining

  • О. В. Бутиліна
Keywords: staff loyalty, organization, expectations theory, theory of exchange

Abstract

The article is devoted to the analysis of phenomenon of loyalty of the organization’s personnel. The author uses the theory of exchange and expectations theory to determine the essence and components of staff loyalty. The emotional, rational and behavioral components are considered. Loyalty is a social characteristic of the organization. This allowed to explain some models of staff loyalty.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Рольф Ван Дик. Преданность и идентификация с организацией / Пер. с нем. – Х.: Из-во Гуманитарный центр, 2006. – 142 с.

Кирхлер Эрик, Хельцл Эрик. Дизайн работ в организациях: Психология труда и организационная психология; т. 3 / Пер. с нем.: – Х.: Из-во Гуманитарный центр, 2005. – 212 с.

Харский К. Благонадежность и лояльность персонала / К. Харский – СПб.: Питер, 2003. – 496 с.

Робота з персоналом організацій: навч. посіб. / за ред. І. П. Рущенка. – Х.: Видавництво «Форт», 2013. – 460 с.

Почебут Л. Г., Чикер В. А. Организационная социальная психология: Учебное пособие. – СПб.: Из-во «Речь», 2000. – 298 с.

Джон О’Шонесси. Принципы организации управления фирмой. [Електронний ресурс]. ? Режим доступу: http://ek-lit.narod.ru/shon009.htm

Доминяк В. И. Лояльность персонала как социально-психологическая установка / В. И. Доминяк // Персонал – Микс. – 2002. – №5. – С. 55-59.

Доминяк В. И. Феномен лояльности в разработках зарубежных исследователей / В. И. Доминяк // Персонал-Микс. – 2003. ? №1. ? С. 107-111.
Published
2017-04-15
How to Cite
Бутиліна, О. В. (2017). Loyalty of the organization’s personnel: approaches to defining. «SOCIOPROSTIR: THE INTERDISCIPLINARY ONLINE COLLECTION OF SCIENTIFIC WORKS ON SOCIOLOGY AND SOCIAL WORK», (6), 21-24. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/socioprostir/article/view/8413
Section
CHAPTER 1. THE THEORY AND METHODOLOGY OF SOCIAL PROBLEMS RESEARCHES