The role of Ukrainian education in the formation of modern values: attitudes of experts and youth

  • Р. Я. Левін
  • Ю. В. Середа
Keywords: Youth, Modernization, Education, School teacher

Abstract

It was demonstrated that Ukrainian youth - "independence generation", a "new product" of the national education, holds better modernization potential than the rest of society; however, according to experts, the Ukrainian educational system is not effective enough in terms of modern values production. It was determined that the key reason of mismatch between education and actual values relates to the professional deformation of school teacher due to the low efficiency of selection system, training, promotion and professional development.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Лібанова Е., Єрмолаєв А. Майбутнє, якого ми прагнемо? / Е. Лібанова, А. Єрмолаєв // Дзеркало тижня. Україна. - 2013. - № 26. - 12 лип.

Семиноженко В. Сегодня Украина стоит перед выбором – или модернизация, или отсталость. [Електронний ресурс] / В. Семиноженко. – 24.06.2011. – Режим доступу: http://dialogs.org.ua/ru/dialog/page126-1861.html.

«Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава». Програма економічних реформ на 2010–2014 рр. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dt.ua/2000/2020/69596/.

Стратегія модернізації України. Бачення незалежних експертів // «Дзеркало тижня. Україна». – 11.12.2009. – №48.

Иноземцев В. О невозможности модернизации России // Российская модернизация: размышляя о самобытности : [сб. ст.] / Ин-т Кеннана ; под ред. Э.А. Паина и О.Д. Волкогоновой. – М. : Три квадрата, 2008. – 416 с.

Россия XXI века: образ желаемого завтра. – М. : Экон-Информ, 2010. – 66 с.

Закон України «Про вищу освіту» № 1556-VII від 01.07.2014 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Окара А. Новая идея для новой Украины // «День» – 09.06.2010. – №98. (продовж. – 15.06.2010. – №102).

Лебедева Н., Татарко А. Ценности и социальный капитал как основа социально-экономического развития [Електронний ресурс] / Н. Лебедева, А. Татарко. – Журнал институциональных исследований. – 2010. – Т. 2. – № 1. – С. 17. – Режим доступу: http://hjournal.ru/journals/jis2.1.htm.

Культурные факторы модернизации (доклад) Аузан А., Архангельский А., Лунгин П. с соавт., М. – С-Пб.: Фонд «Стратегия 2020», 2011. – 221 с.

Пиков Г.Г. О соотношении «Возрождения», «Реформации» и «Просвещения» в истории Европы / Г.Г. Пиков // Вестник Томского гос. Университета. – 2009. – №2(6). – С. 139–142.

Christina Bork Герт Хофстеде и его теория измерений культур: обзорная информация [Електронний ресурс] / Christina Bork. – Telelangue. – Режим доступа: http://news.telelangue.com/ru/2011/10/hofstede-cultural-theory.

Лихтарников А. Ценностный опросник (ЦО) С. Шварца и духовное развитие личности: нормальное и патологическое [Електронний ресурс] / А. Лихтарников. – Режим доступа: http://www.diagnostika.spb.ru/co_1_2.html.

Инглхарт Р. Постмодерн: меняющиеся ценности и изменяющиеся общества [Електронний ресурс] / Р. Инглехарт. - Доклад на межд. конф. «Вызовы теории». – М., 1996. – Режим доступа: http://www.sociology.mephi.ru/docs/polit/html/ingl.htm.

Кириченко І. Депрофесіоналізація громадян – майбутнє країни? / І. Кириченко // «Дзеркало тижня. Україна». – 2012. – 26 жовт.–1 листоп., №38 (86).

Згуровский М. Дипломированное псевдообразование / М. Згуровский // «Зеркало недели». – 2006. – 18–24 фев., №6 (585).

Социология образования и молодежи. Социология образования перед новыми вызовами («круглый стол») [Електронний ресурс] // СОЦИС. - 2000. - №6. - С. 65-66. – Режим доступа: http://www.isras.ru/socis_2000_06.html?.

Соболєв Є., Сюмар В., В’ятрович В., Луценко І., Гопко Г. Воля змінити країну / Є. Соболєв, В. Сюмар, В. В’ятрович, І. Луценко, Г. Гопко // Дзеркало тижня. Україна. - 2013. - № 26. - 12 лип.

Ніколаєнко С. Наша освіта – це інерційна система, але вона вже вичерпує свої останні резерви [Електронний ресурс] / С. Ніколаєнко, 2011. – Режим доступу: http://dialogs.org.ua/dialog.php?id=126&op_id=1862#1862

Мінаков М. Реформа освіти – це антисоціальний акт, який можуть здійснити тільки політичні самогубці, здатні думати в термінах довготривалих стратегій [Електронний ресурс] / М. Мінаков, 11.07.2011. – Режим доступу: http://dialogs.org.ua/ru/dialog/page126-1871.html.

Оксамитна С.M. Міжгенераційна освітня мобільність у розрізі трьох вікових когорт населення сучасної України [Електронний ресурс] / С. М. Оксамитна. – Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/NaUKMA/.../09_oksamytna_s.pdf.

Макеев С., Оксамитная С. Социальная подвижность без выравнивания шансов / С. Макеев, С. Оксамитная // Отечественные записки. - 2012. - № 5 (50).

Андрусяк І. «Залиш надію кожен, хто сюди заходить» [Електронний ресурс] / І. Андрусяк, 07.07.2011. – Режим доступу: http://dialogs.org.ua/ru/project/page23078.html.

Андреев А.Л. Российское образование: социально-исторические контексты / А. Л. Андреев; Ин-т социологии РАН. – М. : Наука, 2008. – С. 320–354.

Кушерець В. Хороша освіта готує людину до краси [Електронний ресурс] / В. Кшерець. – «Диалог.UA», 2011. – Режим доступу: http://dialogs.org.ua/ru/dialog/page126-1874.html.

Ликарчук И. Пора кричать SOS! / И. Ликарчук // «Зеркало недели. Украина». – 15.08.2014. – №28.

Ликарчук И. Учителeй много, а учить некому / И. Ликарчук // «Зеркало недели. Украина». – 26.09.2014. – №34.

Барбер М., Муршед М. Как добиться стабильно высокого качества обучения в школах. Уроки анализа лучших систем школьного образования мира (пер. с англ.)/ М. Барбер, М. Муршед // Вопросы образования. – 2008 – № 3. – С. 7–60.
Published
2015-10-19
How to Cite
Левін, Р. Я., & Середа, Ю. В. (2015). The role of Ukrainian education in the formation of modern values: attitudes of experts and youth. «SOCIOPROSTIR: THE INTERDISCIPLINARY ONLINE COLLECTION OF SCIENTIFIC WORKS ON SOCIOLOGY AND SOCIAL WORK», (4), 26-36. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/socioprostir/article/view/4243
Section
SOCIAL PROBLEMS IN SOCIETY