Internet Communication on Museum Subjects in the Context of Tourism (on the example of Kyiv, Lviv and Kharkiv).

Keywords: internet communication, museum subjects, representation of tourist sites, tourism, blogs and sites

Abstract

Representation of tourist sites of Ukraine on the Internet widely popularizes Ukraine as a tourist friendly and interesting country, and thus, helps the country to integrate into the international tourist community faster. The article explores the mapping of Ukrainian tourist-related special sites in various regions of Ukraine on the example of museums, We study tourist communication as a feedback to these objects, which is currently relevant, as tourists’ communication via bloggering and on tourist and other websites influences domestic and foreign tourists when they choose, which place to visit, and helps to understand the similarities and differences between tourism objects of the same type in different regions of our country. For our analysis, we have chosen thematically similar museums, located in Eastern, Western and Central Ukraine, in particular, apothecary museums. These museums have been analyzed according to independently developed criteria, which somehow affected tourists' choice of an object to visit, namely: self-positioning of a tourist object; its advantages as a tourist object; interesting facts about a tourist site; location of a tourist site; the specifics of its interior; photos, videos; reviews and communication of tourists. For the analysis of apothecary museums in Kharkiv, Kyiv and Lviv, six Ukrainian blogs and sites of a tourist and other orientation have been selected. The article analyzes both common and different characteristics of general thematic museums located in different regions of Ukraine, and the communication of tourists through them – and it is determined that to form a complete general idea of a museum of a certain type, located in several regions of the country, it is enough to visit one in the selected region. The analysis of tourist communication demonstrates the potential impact of publications about tourist sites on the choice of tourism destinations.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Александров О. В. Теоретичні проблеми дослідження сучасного українського тревелогу [Електронний ресурс] / О. В. Александров // Збірник наукових праць “Вісник Львівського університету” / Серія : Журналістика. Вип. 43. – Львів. – 2018. – Режим доступу : http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/journalism/article/view/8326/8281.

Аптека Музей [Електронний ресурс] // Відпочинок у Львові. – Режим доступу : http://v.lviv.ua/catalog/museum/apteka-muzey.html.

Аптека-музей [Електронний ресурс] // Discover Ukraine. – Режим доступу : https://discover-ukraine.info/ru/places/western-ukraine/lviv/816.

Аптека-музей [Електронний ресурс] // Doroga.UA. – Режим доступу : http://www.doroga.ua/poi/Kievskaya/Kiev/Apteka-muzej/144.

Аптека-музей [Електронний ресурс] // KudaGo.com. – Режим доступу : https://kudago.com/kev/place/apteka-muzej/.

Аптека-музей [Електронний ресурс] // VGORODE.UA. – Режим доступу : https://kh.vgorode.ua/reference/muzey/282933-apteka-muzei.

Аптека-музей [Електронний ресурс] // В интересах. – Режим доступу : http://vinteresah.com/catalog-ua/harkovskaya-oblast/harkov/muzei/apteka-muzei-1215.

Аптека-музей [Електронний ресурс] // Первое украинское бюро. – Режим доступу : http://www.primetour.ua/uk/excursions/museum/Apteka-muzey.html.

Аптека-музей [Електронний ресурс] // Топ-20. – Режим доступу : https://20.ua/ru/kyiv/turizm-puteshestvie/muzei-vyistavki/apteka-muzey-1.html.

Аптека-музей «Під чорним орлом» [Електронний ресурс] // Doroga.UA. – Режим доступу : http://www.doroga.ua/poi/Ljvovskaya/Ljvov/Apteka-muzej/342.

Аптека-музей «Під чорним орлом» [Електронний ресурс] // MD-UKRAINE. – Режим доступу : https://md-ukraine.com/ua/object/detail/1392_apteka-muzej-pid-cornim-orlom.html.

Аптека-музей «Під чорним орлом» [Електронний ресурс] // VisitLviv.net. – Режим доступу : http://visitlviv.net/institution/ua/apteka-muzej-pid-chornim-orlom/.

Аптека-музей в Киеве: тайны знахарей и монахов [Електронний ресурс] // bodo.ua. – Режим доступу : https://life.bodo.ua/interesnye-mesta/muzei/226-apteka-muzey-v-kieve.

Аптека-музей в Харькове [Електронний ресурс] // Україна. Збірка мандрівок. – Режим доступу : https://ua-travels.livejournal.com/3059172.html.

Аптека-музей в Харькове: эликсир с ядом змеи и скорпиона, гиря-свинья и инструменты от морщин [Електронний ресурс] // Сегодня юа. – Режим доступу : https://www.segodnya.ua/regions/kharkov/apteka-muzey-v-harkove-eliksir -s-yadom-zmei-i-skorpiona-girya-svinya-i-instrumenty-ot-morshchin-786254.html.

Аптека-музей на Подолі [Електронний ресурс] // Gold Coast. – Режим доступу : http://goldcoast.com.ua/ukra%D1%97na/apteka-muzej-na-podoli/.

Екскурсія до Аптеки-музею [Електронний ресурс] // Екскурсія. – Режим доступу : https://ekskursiya.com.ua/ua/Ekskursiyi-Lvovom/detalno/tour/ekskursija-do-apteki-muzeju.html.

Первый Музей-аптека в Харькове [Електронний ресурс] // KHARKOVGO. – Режим доступу : https://kharkovgo.com/places/muzei-places/pervyj-muzej-apteka-v-harkove/.

Перехейда В. В. Комунікативна місія внутрішнього туризму в Україні як інтегратора суспільства [Електронний ресурс] / В. В. Перехейда // Наукові записки Інституту журналістики. – 2014 (жовтень – грудень). – Т. 57. – С. 83–87. – Режим доступу : file:///C:/Users/User/Downloads/Nzizh_2014_57_18.pdf.

Полєжаєв Ю. Г. Особливості місцевої тревел-журналістики в контексті розвитку внутрішнього туризму / Ю. Г. Полєжаєв // Держава та регіони. Серія : Соціальні комунікації. – 2013. – Вип. 2 (14). – С. 102–105.

Харьковские школьники побывали на экскурсии в аптеке-музее [Електронний ресурс] // Об’єктив. – Режим доступу : http://archive.objectiv.tv/010616/128698.html.

Published
2019-12-21
How to Cite
Чемеріченко, Н. С. (2019). Internet Communication on Museum Subjects in the Context of Tourism (on the example of Kyiv, Lviv and Kharkiv). The Journal of V.N. Karazin Kharkiv National University. Series: Social Communications, (13), 87-98. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15007
Section
APPLIED SOCIO-COMMUNICATIVE TECHNOLOGIES