Specifics of advertising the «children’s» goods

  • Л. І. Теодорська V. N. Karazin Kharkiv National University
Keywords: children’s audience, advertising messages, gender, specifics of the image, girls and boys, analysis, target audience

Abstract

The article analyzes promotional messages designed for children of all ages. The ads targeted by boys, girls, as well as gender-neutral video clips are singled out. The focus is on the various ways and features of attracting children’s attention, on the main ideas promoted in advertising messages. The article highlights the peculiarities of advertising for girls and boys: the image, the main idea, the use of color, music, special effects, etc. The essential difference between gender-based advertising has been emphasized. When analyzing the ads, you can easily find out by the children of the most important and viral creams in the advertisements of the child audience. Advertising is not just about the information about the product, but about the part of the mass culture, and it’s great for the societal development of the society, about the gender and the stereotypes. Modern advertising offers a large number of variations of characters, each of them in its own way attracts children and adolescents.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Баландіна Н. Ф. Реклама у сприйнятті школярів / Н. Ф. Баландіна // Журналістика. Філологія. Медіаосвіта : зб. наук. пр. — Полтава, 2014. — С. 5–10.

Васильчук В. Реклама для дітей: оцінно-модальний аспект / В. Васильчук // Теле- та радіожурналістика. — 2012. — № 11. — С. 88–96.

Левицкая А. А. Ваш ребенок и реклама [Электронный ресурс] / А. А. Левицкая. — Режим доступа : http://www.ifap.ru/library/book505.pdf.

Согорін А. А. Тенденції впливу реклами на формування гендерних стереотипів споживачів [Електронний ресурс] / А. А. Согорін // Актуальні проблеми філософії та соціології. — Режим доступу : http://www.apfs.in.ua/v14_2016/31.pdf.

Тупикова А. М. Визуальные и изобразительные компоненты рекламного дискурса как средства трансляции гендерных стереотипов (на примере рекламы для детской целевой группы) / А. М. Тупикова, В. А. Каменева // Вестник Челябинского государственного университета. — 2012. — № 21 (275). Филология. Искусствоведение. — Вып. 68. — С. 125–131.

Турутина Е. С. Гендерные образы в рекламе: особенности воприятия и репрезентации [Электронный ресурс] / Турутина Е. С., Тоноян С. Н. — Режим доступа : https://cyberleninka.ru/article/n/gendernye-obrazy-v-reklame-osobennosti-vospriyatiya-i-reprezentatsii.

Шубін О. О. Особливості формування та просування дитячого бренда // А. О. Кривоніс, О. О. Шубін // Маркетинг і менеджмент інновацій, 2012. — № 4. — С. 105–111.

Published
2018-12-03
How to Cite
Теодорська, Л. І. (2018). Specifics of advertising the «children’s» goods. The Journal of V.N. Karazin Kharkiv National University. Series: Social Communications, (12), 97-101. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/11822
Section
APPLIED SOCIO-COMMUNICATIVE TECHNOLOGIES