Укрінформ: на шляху від об’єкта до суб’єкта світового новинного простору

  • В. К. Фоменко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: інформаційні агентства, Укрінформ, концепція «Північ-Південь», система контролерів та шлюзів, мережа власкорів, іномовлення

Анотація

У статті досліджено, як національне інформаційне агентство України з перших днів свого існування прагнуло до самостійного постачання новин світовим медіа, але імперська система СРСР блокувала таку діяльність. Автор вважає, що відносини ТАРС та РАТАУ (Укрінформ) повністю відповідали нерівноцінному обміну інформацією між Reuters, Gavas і Wolf та ЗМІ колоніальних країн. Такий дискримінаційний обмін був визначений угодою World News Ring. Також використовувався багатоступінчастий контроль інформації агентства, відомий як gatekeeping theory. Вперше значні зусилля для самостійного виходу агентства на світовий ринок новин були вжиті у 2005 році при Президенті Викторі Ющенкові. Після Революції Гідності Укрінформу вдалося суттєво змінити ситуацію. Агентство тепер активно інформує світову спільноту про життя незалежної України.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Горбулін В. П. Засади національної безпеки України : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / В. П. Горбулін, А. Б. Качинський ; Ін-т проблем нац. безпеки. — К. : Інтертехнологія, 2009. — 270 с.

2. Курсом реформування та розвитку : матеріали загальноагентської наради з питань реформування та розвитку Укрінформу за участю регіональних кореспондентів
(24—26.11.2005 р., м. Київ). — К. : Укрінформ, 2006. — 84 с.

3. Михайлов А. Про завдання щодо створення в Укрінформі творчих та техніко-технологічних передумов підготовки і поширення у сучасних форматах інформаційної продукції для комплексного та стабільного забезпечення на комерційних засадах медіа-потреб вітчизняної і зарубіжної масової аудиторії / Анатолій Михайлов // Службові документи Укрінформу. — К., 2007. — Липень. — С. 3—7.

4. Михайлов А. І. Українське національне інформаційне агентство «Укрінформ» : буклет / А. І. Михайлов. — К. : Укркоопреклама, 2003. — 28 с.

5. Нестеряк Ю. Нормативно-правові основи державної інформаційної політики України в умовах розвитку інформаційного суспільства / Юрій Нестеряк // Комунікація. — 2013. — № 3.

6. Пантелеймонов О. Э. Діяльність інформаційних агентств світу в умовах формування глобального комунікаційного простору : дис. на здобуття наук. ступеня канд. політ. наук : спец. 23.00.03 — «Політична культура та ідеологія» / О. Э. Пантелеймонов. — К., 2002. — С. 194—197.

7. Протидія інформаційним війнам: інформація як щит і меч : бібліогр. покажч. / уклад. Г. Буркацька, А. Саприкін. — К. : Держ. б-ка України для юнацтва, 2014. — 54 с.

8. Саприкін О. А. Сучасні інформаційні агентства : підручник / О. А. Саприкін. — К. : НАКККіМ, 2014. — 392 с.

9. Сегодня в Украине заработала обновленная «Мультимедийная платформа иновещания» [Электронный ресурс] // Цензор.нет. — Режим доступа : http://censor.net.ua/news/354423/segodnya_v_ukraine_zarabotala_obnovlennaya_multimediyinaya_platforma_inoveschaniya.

10. Фоменко В. К. Основні етапи виходу інформаційного агентства Укрінформ на ринок економічних новин (1990—2010) / В. К. Фоменко // Вісник ХНУ. — Серія Соціальні комунікації. — 2010. — № 903. — С. 89—94.

11. Фоменко В. К. Прес-служби та інформаційні агентства : метод. мат. для студ. зі спец. «Журналістика» / В. К. Фоменко. — Суми : СумДУ, 2008. — 37 с.

12. http://www.ukrinform.ua.

13. Kaplan F. The Plight o
Опубліковано
2017-12-06
Як цитувати
Фоменко, В. К. (2017). Укрінформ: на шляху від об’єкта до суб’єкта світового новинного простору. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (10), 54-59. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/9803
Розділ
МЕДІАКУЛЬТУРА І ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ