«Небажаний вміст» на сторінках користувачів Facebook: український сегмент

  • Лариса Анатоліївна Копилова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-6363-2086
Ключові слова: соціальна мережа Facebook, небажаний вміст, мовно-етичні норми, комунікація, стандарти спільноти, реакція аудиторії, пропаганда ненависті

Анотація

Висловлення в соціальній мережі власного ставлення до найрізноманітніших предметів та явищ стало рутинною справою більшості активних користувачів. Прояв емоцій у соціальній мережі Facebook з метою налагоджування комунікації шляхом відвертості та емоційності висловлювань наразі є нормою спілкування, що подекуди призводить до перетинання межі коректності та етичності. Стаття присвячена актуалізації такого явища, як «небажаний вміст» у названій соціальній мережі (ворожі виловлювання, нецензурна лексика, дискримінація, їх шифрування та потрактування), – це поняття акцентовано згідно до «Умов і правил Facebook», «Стандарти спільноти» частини ІІІ «Небажаний вміст» пункту 13 «Пропаганда ненависті». Серед основних завдань дослідження можна виокремити: аналіз «Умов надання послуг» Facebook в аспекті мовно-етичних норм та параметрів контролю і відстежування власне соціальною мережею їх дотримання; виявлення форм та особливостей шифрування «небажаного вмісту»; параметри зміни символів у межах «небажаного вмісту», що робить неможливим відстеження недопустимих висловлювань, відповідно до «Стандартів спільноти»; аналіз тематики й проблематики публікацій, де використовується «небажаний вміст» (окрема увага приділяється суспільно-політичному контенту та реакції відповідної аудиторії на нього); виокремлення причин та наслідків використання зашифрованого «небажаного вмісту»; визначення особливостей багатомовності в постах та коментарях українського сегменту Facebook. Теоретичним підґрунтям статті є сформоване на основі словників, довідників, наукових досліджень тощо потрактування «небажаного вмісту» – із проекцією на неоднозначне з погляду класичного визначення «небажаного вмісту» його сприйняття та споживання аудиторією. Аналіз проведено на матеріалі персональних сторінок та сторінок різних спільнот у соціальній мережі Facebook, зокрема соціально-політичних груп, людей різного професійного спрямування (журналісти, політичні діячі, військовослужбовці, викладачі, студенти та ін.). У статті зберігається анонімність користувачів соціальної мережі Facebook, оскільки метою є порушення загальної проблеми, а не оприлюднення контенту, продукованого конкретними особами, чиї сторінки були обрані для дослідження.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Лариса Анатоліївна Копилова, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Кандидат наук із соціальних комунікацій. Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, філологічний факультет, кафедра журналістики, старший викладач

Посилання

1
Опубліковано
2019-12-30
Як цитувати
Копилова, Л. А. (2019). «Небажаний вміст» на сторінках користувачів Facebook: український сегмент. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (15). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15112
Розділ
МЕДІАКУЛЬТУРА І ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ