Основні ознаки трансформації агентства Укрінформ із сервісної служби уряду в самостійне медіа

  • Володимир Костянтинович Фоменко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-3852-098X
Ключові слова: інформаційні агентства, трансформація, медіа, Укрінформ

Анотація

У науковій літературі, зокрема українській, нині жваво дискутується питання статусу інформаційних агентств у інформаційному просторі. Частина вчених вважає агенції сервісними структурами, що виходить з їх головної функції – збирання та розповсюдження новин. Так було з часів створення перших інформаційних агентств. Але з 50-х років минулого століття попит преси на продукцію агенцій знижується. Агентства починають шукати інші варіанти збуту контенту. З розвитком Інтернету агентства створюють власні портали та сайти і прагнуть залучати читачів та рекламодавців. Тож друга частина вчених, чисельно більша, стверджує, що глобалізація інформаційних процесів підвищила роль інформаційних агентств, а це привело до збільшення та диверсифікації їх продуктів, які характерні для самостійних засобів масової інформації. В Україні найбільш складним цей процес є для державного агентства Укрінформ, головним завданням якого була і є інформаційна підтримка влади. У статті проаналізовано, як національне інформаційне агентство України перетворюється зі структури, яка завжди обслуговувала тільки владу, на самостійне медіа. Мета такої трансформації – формування привабливого для суспільства іміджу, просування на ринку медіа, залучення рекламних надходжень. Однією з ознак процесу є створення редакцією продуктів нових для Укрінформу жанрів. Раніше досліджувалися лонгріди та блоги, – але трансформація є значно ширшою. У цій розвідці розглянуті продукти інших нових жанрів на сайті агентства, а саме подкасти, відео, інфографіка, а також такі явища, як використання сучасних маркетингових технологій, просування через соціальні мережі, активна комунікація з авдиторією. У 1918 році Д. Донцов створив дві різні структури для різних завдань – телеграфне державне агентство УТА для підтримки влади та Бюро української преси, яке готувало незалежні матеріали для газет. Трансформація Укрінформу може привести до об’єднання під одним дахом двох різних за статусом медіа.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Володимир Костянтинович Фоменко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Старший викладач кафедри журналістики філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.

Посилання

1
Опубліковано
2019-12-30
Як цитувати
Фоменко, В. К. (2019). Основні ознаки трансформації агентства Укрінформ із сервісної служби уряду в самостійне медіа. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (15). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15110
Розділ
ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ЖУРНАЛІСТИКИ