Соціальні мережі як нові джерела отримання інформації в телевізійних новинах

  • Н. В. Соколова Маріупольський державний університет
Ключові слова: соціальні мережі, телевізійний сюжет, телевізійні новини, джерела інформації

Анотація

У статті досліджено використання соціальних мереж як джерела інформації для створення телевізійних сюжетів. Традиційно журналісти використовують для пошуку інформації п’ять джерел: державні органи, інформаційні агентства, інтернет, прес-служби, колеги та спостереження. Даний перелік є умовним та постійно доповнюється. Пропонуємо до існуючого переліку джерел додати соціальні мережі. З’ясовано, що інформація, отримана із соціальних мереж, активно використовується журналістами на телебаченні. У статті проаналізовані підсумкові випуски телевізійних новин на телеканалах «1+1» та «Інтер». З розвитком інтернету та комунікаційних технологій стало необхідним активне вивчення соціальних мереж. Новинне виробництво на телебаченні не оминуло можливість використовувати соцмережі як джерела невичерпних фактів. Сьогодні соцмережі є головним джерелом оперативної та сенсаційної інформації для електронних ЗМК. Щонайменше, один сюжет у випуску містить ту чи іншу інформацію з інтернету. Останніми роками соціальні медіа активізували свою інформаційну функцію. Особливістю соціальних мереж стало те, що вони не просто надають інформацію, а дозволяють користувачам активно обговорювати її у коментарях. Таким чином, можна дослідити зріз громадської думки з будь-якого питання. Тому телевізійники мають можливість обирати найбільш обговорювані теми для розкриття у своїх сюжетах, дізнаючись уподобання аудиторії завдяки коментарям у мережі. Найбільшою популярністю в Україні користується «YouTube» як підтвердження відеоінформації, «Facebook» як генератор оперативних новин і зріз громадської думки, та «Instagram» у якості джерела особистих та цікавих фотофактів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Bennet D. The Dunbar number, from the guru of social networks.  [Електронний ресурс] / D. Bennet. – Режим доступу: https://www.bloomberg.com/news/articles/2013-01-10/the-dunbar-number-from-the-guru-of-social-networks.

Wakefield J. Social media "outstrips TV" as news source for young people. [Електронний ресурс] / J. Wakefield. – Режим доступу: https://www.bbc.com/news/uk-36528256.

Васіна О. Конвергенція жанрів новини і реаліті-шоу в нових медіа / О. Васіна // Вісник Львівського університету. Серія Журналістика. – 2016. – № 41. – С. 182–189.

Виды источников информации. Мир современных медиа Genefis. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://genefis.ru/view.php?id=35.

Випуск «Подробности недели» за 7 вересня 2018 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://podrobnosti.ua/news-release-list/2018/9/7/20/0/.

Випуск «Подробности недели» за 14 вересня 2018 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://podrobnosti.ua/news-release-list/2018/9/14/20/0/.

Випуск «Подробности недели» за 21 вересня 2018 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://podrobnosti.ua/news-release-list/2018/9/21/20/0/.

Випуск «Подробности недели» за 28 вересня 2018 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://podrobnosti.ua/news-release-list/2018/9/28/20/0/.

Випуск ТСН. Тиждень за 2 вересня 2018 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://tsn.ua/vypusky/tsn_tyzhden/vipusk-tsn-tizhden-za-2-veresnya-2018-roku-1210701.html.

Випуск ТСН. Тиждень за 9 вересня 2018 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://tsn.ua/vypusky/tsn_tyzhden/vipusk-tsn-tizhden-za-9-veresnya-2018-roku-1214229.html.

Випуск ТСН. Тиждень за 16 вересня 2018 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://tsn.ua/vypusky/tsn_tyzhden/vipusk-tsn-tizhden-za-16-veresnya-2018-roku-1217979.html.

Випуск ТСН. Тиждень за 23 вересня 2018 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://tsn.ua/vypusky/tsn_tyzhden/vipusk-tsn-tizhden-za-23-veresnya-2018-roku-1221816.html.

Випуск ТСН. Тиждень за 30 вересня 2018 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://tsn.ua/vypusky/tsn_tyzhden/vipusk-tsn-tizhden-za-30-veresnya-2018-roku-1225569.html.

Вишневська І. Соціальні мережі як джерело підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів // Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського. – 2015. – № 41. – С. 521-530.

Ейсмунт В. Соціальні мережі знизили ризики для протестувальників – дослідник Нью-Йоркського університету Джошуа Такер [Електронний ресурс] / В. Ейсмунт. – Режим доступу: https://ms.detector.media/mediaprosvita/master_clas/sotsialni_merezhi_znizili_riziki_dlya_protestuvalnikiv_doslidnik_nyuyorkskogo_universitetu_dzhoshua_taker/.

Кудряшов И. Самосегрегация в сетях [Электронный ресурс] / И. Кудряшов. – Режим доступа: https://syg.ma/@ivan-kudriashov/samosieghrieghatsiia-v-sotssietiakh.

Мордюк А.О. Апгрейд теленовин, або нова подача інформаційної програми в Україні [Електронний ресурс] / А. О. Мордюк // Science and education a new dimension humanities and social science.  2014 р.  № 36.– Режим доступу: https://www.slideshare.net/SocietyforCulturalan/36-63859340.

Почепцов Г. Г. Социальные медиа как дружеские сети и как опасные ловушки.  [Электронный ресурс] / Г. Г. Почепцов.  Режим доступа: https://psyfactor.org/lib/media-communication-22.htm.

Твиттер обогнал СМИ по скорости распространения новостей [Электронный ресурс].  Режим доступа: http://www.polit.ru/news/2013/03/07/twitter_won/.

Опубліковано
2019-12-21
Як цитувати
Соколова, Н. В. (2019). Соціальні мережі як нові джерела отримання інформації в телевізійних новинах. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні комунікації», (13), 70-75. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15004
Розділ
МЕДІАКУЛЬТУРА І ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ