Socio-ethical marketing concept: disadvantages of implementation and perspectives of development in tourism

Keywords: socio-ethical marketing, concepts of tourist marketing, eco-friendly hotel

Abstract

The article analyses the approaches to the application of the concept of socio-ethical marketing in tourism; identifies the difficulties and benefits of  business based on this concept.

The article considers activities of tourism enterprises implementing programs of socio-ethical marketing with a description of the difficulties and the results achieved.

The article suggests ways to use and evaluate the appropriateness of applying the concept of socio-ethical marketing in tourism and hospitality.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Армстронг Г., Введение в маркетинг : / Г. Армстронг, Ф. Котлер. Пер. с англ. – 8-е издание М.: ООО «И.Д. Вильямс», 2007. – 832 с.

Беляевский И. К. Социально-этические проблемы маркетинга / И. К. Беляевский // Этап : экономическая теория, анализ, практика. – № 2, 2011. – 147 с.

Благов Ю. Е. Корпоративная социальная ответственность : эволюция концепции / Ю. Е. Благов. – СПб. : Изд-во «Высшая школа менеджмента», 2011 – 272 с.

Багиев Г. Л. Маркетинг / Г. Л. Багиев, В. М. Тарасевич. – СПб. : Питер, 2010. – 576 с.

Кондратенко Н. М. Маркетинг: учебник / под общ. ред. проф. Н. М. Кондратенко. – М. : Издательство Юрайт; ИД Юрайт, 2011. – 540 с.

Осадчая С. М. Сущностная характеристика социально-этического маркетинга как маркетинговой концепции управления хозяйствующим субъектом : принципы, функции, методы / С. М. Осадчая // Фундаментальные исследования. – 2013. – № 11–8. – С. 1661-1665.

Офіційний веб-портал федерації професійних спілок України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.fpsu.org.ua/component/blog_calendar/2015/03/06.

Эко-горный отель «Ковчег» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.megura.net/ua.

«Дом» документальный фильм 2009 года, фотографа Яна Артюса-Бертрана и режиссёра Люка Бессона. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mechtayte.ru/dom-film-zapreshhennyj-k-pokazu-v-36-stranah-mira.
Cited
How to Cite
Afenchenko, G., & Shymlanskaya, N. (1). Socio-ethical marketing concept: disadvantages of implementation and perspectives of development in tourism. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (5), 134-137. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/irtb/article/view/6632