Управління якістю туристичних послуг: сучасні підходи

  • Никига Оксана Василівна Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0002-3492-7475
  • Мороз Соломія Романівна Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0003-4742-6984
  • Нога Руслан Юрійович Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського
Ключові слова: туризм, управління, якість, туристичні послуги, сервіс

Анотація

Управління якістю туристичних послуг є визначальним чинником ефективної діяльності підприємств туристичної сфери, що потребує безперервного вдосконалення та врахування актуальних тенденцій. В сучасному світі туристична діяльність визначається рівнем конкурентоспроможності, і саме якість виступає ключовою конкурентною перевагою туристичних підприємств. Мета статті полягає в обґрунтуванні сучасних підходів в управлінні якістю туристичних послуг. Для досягнення поставленої мети використано наступні методи дослідження: аналіз та синтез, порівняльний та узагальнення. Встановлено, що ефективне управління якістю туристичних послуг потребує комплексного підходу, який об’єднує всі процеси та функції, спрямовані на досягнення високого рівня обслуговування клієнтів. Визначено, що якість туристичних послуг є важливим фактором, оскільки дає оцінку процесу надання послуг, в подальшому це впливає на лояльність клієнта і позитивні відгуки. Не менш важливо є те, що висока якість послуг сприяє підвищенню економічної ефективності туристичних підприємств та їхньої репутації на ринку. Встановлено, що забезпечення високого рівня туристичних послуг сприяє не лише підвищенню економічної ефективності підприємств, а й розвитку сталого туризму, що є важливою складовою стратегії розвитку туристичної галузі. Серед основних і сучасних підходів щодо управління якістю туристичних послуг слід відносити: впровадження міжнародних стандартів якості; орієнтацію на клієнтів; цифрову трансформацію; конкурентний аналіз ринку і вивчення запитів туристів. Зазначено, що основою туристичних послуг є сервіс. Основними складовими високого рівня сервісу є професіоналізм персоналу, культура спілкування, швидке реагування на потреби туристів та уважне ставлення до кожного туриста. Встановлено, що покращення якості сервісу має вирішальне значення. Серед основних інструментів щодо покращення якості сервісу виділяємо: регулярну професійну підготовку персоналу, самонавчання, запровадження системи мотивації працівників та проведення опитування серед клієнтів. Визначено, що конкурентоспроможність, визначається двома основними показниками, насамперед – рівнем якості продукту та рівнем ціни.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2025-06-30
Цитовано
Як цитувати
Никига Оксана Василівна, Мороз Соломія Романівна, & Нога Руслан Юрійович. (2025). Управління якістю туристичних послуг: сучасні підходи. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм, (21), 206-211. https://doi.org/10.26565/2310-9513-2025-21-21