КОМПЛЕКСНА ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНІВ В ЕЛЕКТРОННІЙ КОМЕРЦІЇ
Анотація
Розглянуто проблему комплексної оцінки ефективності електронної роздрібної торгівлі в Е-комерції, яка давала б можливість досліднику зробити найбільш загальні висновки про стан технологічної та економічної ефективності роботи інтернет-магазину. Показано, що використання при цьому традиційних показників ефективності торгівлі є досить трудомістким і вимагає пошуку та аналізу значної кількості вихідних даних, а також застосування широкого спектру методів розрахунку. З метою проведення комплексної оцінки ефективності інтернет-магазинів запропоновано застосування специфічних технологічних показників ефективності, які безпосередньо характеризують технології електронного бізнесу як найсучаснішу форму обслуговування покупців завдяки особливостям її організаційного, технічного, програмного та технологічного забезпечення. Розрахунок інтегрального показника ефективності здійснено на основі критерію Шердані.
Проведено аналіз специфічних показників, введених Шердані, а також розглянуто підходи та особливості їх визначення й оцінки. Надано ряд рекомендації щодо реалізації комплексного підходу до кількісної оцінки економічної ефективності Е-комерції на підприємствах роздрібної торгівлі на основі інтегрального критерію Шердані. Виконано порівняльну оцінку технологічних показників ефективності довільно вибраних електронних інтернет-магазинів підприємств, які ведуть свою діяльність у секторі В2С електронної комерції в Україні.
За результатами порівняльного аналізу для кожного вибраного інтернет-магазину визначені специфічні показники критерію Шердані, а також розраховані значення інтегральних показників, які не лише визначають поточну комплексну технологічну та економічну ефективність кожного інтернет-магазину, а й вказують на можливі шляхи їх підвищення. На основі проведених досліджень апробовано ряд практичних рекомендацій щодо комплексної кількісної оцінки економічної ефективності застосування систем електронної комерції та роботи інтернет-магазинів, які можуть бути запропоновані до застосування у практичній діяльності підприємств Е-комерції сегменту В2С.
Завантаження
Посилання
Apopij, V.V., Shaleva, A.I., & Kredenec, A.V. (2013). Methodical approaches to evaluating the effectiveness of electronic B2C-trading. Bulletin of the Belgorod University of Cooperation, Economics and Law, 4, 241–249. (in Russian)
Krutova, A. (2011). Problems of analysis of economic efficiency of e-commerce. Bulletin of KNETE , 5, 107–119. (In Ukrainian)
Vishnjakov, V.A., Lojkovich, A.F. (2009). An approach to assessing the quality and effectiveness of e-commerce systems. Proceedings of the Minsk Institute of Management, 2(10), 121–125. (in Russian)
Sherdani, Alan. (2008). Analysis of the economic efficiency of online stores. Criterion Sherdani. Internet-marketing. OOO «Grebennikov Publishing House», №02(44), 98–109. (in Russian)
Online store Citrus – gadgets and accessories. Retrieved from https://www.citrus.ua/.
Online shop ALLO.ua – hardware and electronics shop in Ukraine. Retrieved from https://allo.ua/.
Еldorado.ua – online store of household appliances and electronics. Retrieved from https://eldorado.ua/.
All prices. Kharkov – Internet portal. Retrieved from https://pn.com.ua/.