НАУКОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ТА МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ОЦІНКИ ЯКОСТІ ОСВІТИ В ДІЯЛЬНОСТІ ХАРРІ НАДУ

  • Наталія Сергіївна Грабар Національний університет цивільного захисту України, Харків
Ключові слова: якість освіти; внутрішня система якості освіти; публічне управління освітою; управління якістю освіти; державне управління

Анотація

Досліджено проблеми методичного забезпечення запровадження внутрішньої системи оцінки якості освіти в контексті діяльності ХарРІ НАДУ. Встановлено, що якість освіти є одним з найважливіших критеріїв ефективності й успішності освітньої діяльності як учасників освітніх відносин, так і самої системи освіти. Запропоновано авторське визначення поняття “внутрішня система якості освіти” під яким слід розуміти сукупність методів та заходів здійснюваних з метою гарантування та впровадження кількісних та якісних показників якості освіти. Зроблено висновок, що одним із найважливіших елементів забезпечення внутрішньої системи якості освіти є моніторинг, який можна охарактеризувати як комплексну системну діагностику кількісних і якісних характеристик ефективності розвитку і функціонування освітньої системи. Внутрішня оцінка якості освіти має формуватися як сукупний показник всіх характеристик, що впливають на освітній процес, внаслідок чого основою системи оцінки та управління якістю освіти повинен стати моніторинг здійснюваний за управлінським зразком.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Наталія Сергіївна Грабар, Національний університет цивільного захисту України, Харків

к.держ.упр., науковий співробітник,
Навчально-науково-виробничий центр
Національного університету цивільного захисту України, Харків

Посилання

Bielova, L.O., Bulba, V.H., Postupna, O.V. (2018). Stan i problemy zdijsnennia upravlinnia iakistiu osvity ta osvitnioi diialnosti v Ukraini: ekspertne otsiniuvannia [Status and Problems of Implementing Quality Management of Education and Educational Activity in Ukraine: Expert Evaluation]. Teoriia ta praktyka derzhavnoho upravlinnia, issue 1–10 [in Ukrainian].

Biliakovska, O.O. (2017). Yakist osvity: do henezy poniattia [Education quality: about definition raise]. Zbirnyk naukovykh prats’ Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Pedahohichni nauky, issue 24–28 [in Ukrainian].

Grybko, O. (2018). Osnovni pidkhody do vyznachennia poniattia «yakist osvity» [Basic approaches to the definition of the concept «education quality»]. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia, 2, 135–140 [in Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII [The Law of Ukraine «About Edukation»]. (2017). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, 38–39, art. 380 [in Ukrainian].

Sydorenko, N.O. (2016) Vnutrishnie zabezpechennia iakosti vyschoi osvity v Ukraini iak suspil’no-osvitnij priorytet. Derzhavne upravlinnia ta mistseve samovriaduvannia, issue 4, 81–86 [in Ukrainian].

Опубліковано
2019-12-21
Розділ
Соціальні та гуманітарні складові суспільного розвитку.