Особливості запровадження організаційно-фасилітативного механізму при залученні громадян до електоральної комунікації
Анотація
Потужним чинником демократизації електорального процесу є активні дії громадськості, спрямовані на моніторинг і контроль відповідності виборчого процесу вимогам законодавства. Розвиток інформаційного суспільства уможливлює ситуацію, коли виборчий процес протікає під щільним контролем громадянського суспільства. У статті акцентовано увагу на підвищенні ефективності публічного управління виборчим процесом шляхом успішного поєднання професійності спеціалістів-управлінців і високого рівня компетентності громадськості щодо контролю за виборчим процесом.
Громадянське суспільство постає реальним суб’єктом впливу на електоральні процеси в Україні. Завдяки вмілому й креативному використанню новітніх інформаційно-комунікаційних технологій виборчі перегони останніх років дали старт Інтернет-проєктам, зробили вибори більш прозорими та відкритими, й звузили поле для відвертих маніпуляцій і фальсифікацій виборів.
У статті розкрито особливості організаційних та фасилітативних механізмів забезпечення участі інститутів громадського суспільства в електоральній комунікації, які спрямовані на збір інформації щодо порушень виборчого законодавства. Функціонування цих ініціатив можливе завдяки поширенню дієвих інструментів громадського моніторингу та контролінгу виборчого процесу.
Охарактеризовано електоральні комунікації, які сьогодні активно здійснюються завдяки інноваційному розвитку інформаційно-комунікаційним технологіям, серед яких – електронні та цифрові ресурси, розглянуто особливості запровадження організаційного та фасилітативного механізмів у забезпеченні участі громадськості до електоральної комунікації.
Завантаження
Посилання
Berezovska, L.I. & Pukish, A.O. (2015). Psykholohichni osoblyvosti upravlinskoho ta pidpryiemnytskoho potentsialu menedzheriv. [Psychological features of managerial and entrepreneurial potential of managers]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy, 1 (44), 21–27 [in Ukrainian].
Lazarenko, M. (2019). Kliuchovi kompetentsii fasylitatora za standartamy IAF. [Psychological features of managerial and entrepreneurial potential of managers]. URL: http://humantime.com.ua/#library-wrap [in Ukrainian].
Karpova, N. (2019). Samaia-samaia pervaia fasylytatsyia. [The very first facilitation]. URL: http://les.khpi.edu.ua/article/view/1899131nebava_menedzhment_organizacij_ administuvannya_ ch1/index_5.htm [in Russian].
Larina, N.B. (2017). Rol komunikatyvnoi skladovoi u diialnosti miskykh holiv. [The role of the communicative component in the activities of mayors]. Teoriia ta praktyka derzhavnoho upravlinnia, 4, 58–65 [in Ukrainian].
Mykhalchuk, S. (2016). Elektronni instrumenty hromadskoho kontroliu vyborchoho protsesu v Ukraini. [Electronic tools of public control of the election process in Ukraine]. Moloda nauka Volyni: priorytety ta perspektyvy doslidzhen: materialy X Mizhnar. nauk.-prakt. konf. stud. i asp. (17-18 travnia), vol. 3. Lutsk, 116-118 [in Ukrainian].
Nebayeva, N.I., Ratushnyak, O.H. (2019). Menedzhment orhanizatsiy i administruvannya. [Management of organizations and administration]. URL: https://web.posibnyky.vntu.edu.ua/fmib/ [in Ukrainian].
Chepmen, R. Rozdumy pro istoriyu fasylitatsiyi [Reflections on the history of facilitation]. URL: http://humantime.com.ua/blog/rozdumi-pro-istoriyu-fasilitatsi-richard-chepmen-1#main [in Ukrainian].
Beckhard, R. (2006). What is organizational development? Organization Development. A Jossey-Bass Reade. By Joan V. Gallos, Edgar H. Schein. Jossey-Bass A Wiley Imprint.
Bunker, B.B., Alban, B.T. & Lewicki, R.J. (2004) Ideas in Currency and OD Practice: Has the Well Gone Dry? Journal of Applied Behavioral Science, vol. 40, issue 4.
Kuzmina, N. (2017). Implementation of the model of forming the future managers’ readiness for business correspondence in the educational process of the university. 10-th international conference of education, research and innovation nov., 16–18.
Sakaliuk, O. (2016). Model of forming educаtion managers’ readiness for professional activities under current conditions. Science and education, 6, 10 –112.