КОЕДУКАЦІЯ: АРГУМЕНТИ СТЕПАНА БАЛЕЯ У ВИМІРІ ГЕНДЕРНОЇ ПЕДАГОГІКИ
Abstract
У статті розглядається проблема сумісного/роздільного навчання у філософсько-
педагогічній концепції С. Балея з точки зору гендерного підходу. Визначається доцільність
коедукації (сумісного навчання та виховання) у межах генетичної психології С. Балея і з позицій
захисту прав особистості. Звертається увага на переосмислення вченим засадових принципів
освіти.
Гончаренко О.А. Коэдукация: аргументы Степана Балея в измерении гендерной
педагогики. В статье рассматривается проблема совместного/раздельного обучения в
философско-педагогической концепции С. Балея с точки зрения гендерного подхода. Определяется
целесообразность коэдукации (совместного обучения воспитания) в пределах генетической
психологии С. Балея и с позиций защиты прав личности. Обращено внимание на переосмысление
ученым основоположных принципов образования.
Ключевые слова: совместное/раздельное обучение, коэдукция, психология половых
различий, гендерная педагогика.
Goncharenko O.A. Coeducation: Stefan Baley’s arguments in the gender pedagogic. The
problem of mixed and single-sex education in S.Baley’s Philosophical and Pedagogical conception is
viewed from a perspective of gender approach. The author defines reasonability of coeducation (mixedsex
education) in genetic psychologies due to the person rights protection. Special attention is paid to
reconsideration of the fundamental educational principles by the scientist.
Keywords: mixed-sex education, single-sex education, coeducation, psychology of gender
distinctions, gender pedagogic.