Проблеми оновлення поняттєвого апарату соціології медіакомунікації за умов персоніфікованої комунікації в мережах

  • Olga Susskaya Національний університет «Києво-Могилянська академія» 2, вул. Г. Сковороди, Київ, 04070, Україна, https://orcid.org/0000-0001-9620-1859
Ключові слова: cоціологія мас-медіа, персоніфікація, інформаційне поле, метакомунікаційний простір

Анотація

Перетворення та зміни асиметричних відносин в інформаційному просторі на симетричні поставили перед соціологами мас-медіа питання пошуку найбільш адекватного категоріального апарату, що дозволилило б пояснювати нові процеси та появу нових акторів в метакомунікаційному просторі мас-медіа. Формування інформаційного поля, персоніфікація, «інтраперсоналізація» (індивідуалізація його інформаційного вибору як прояв «я»-суб’єктного), або ж у випадку міжособистісного спілкування в мережах – персоніфікована «інтерперсоналізація», тенденції розвитку партиципаційної журналістики або «журналістики співучасті», – все це вимагає сучасного соціологічного пояснення та удосконалення наукового контенту (зокрема релевантного категоріального апарату), який дозволяє глибоко проникнути у вивчення новітніх медіапроцесів. 

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Olga Susskaya, Національний університет «Києво-Могилянська академія» 2, вул. Г. Сковороди, Київ, 04070, Україна,

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри зв’язків з громадськістю факультету соціальних наук і соціальних технологій

Посилання

Бурдье П. Практический смысл / Пьер Бурдье ; пер. с фр. А. Т. Бикбова, Е. Д. Вознесенской, С. Н. Зенкина, Н. А. Шматко; под ред. Н. А. Шматко. – М. : Ин-т эксперим. социологии . – СПб. : Алетейя, 2001. – 562 с.

Доброносова Ю.Д. Потенціал неінструментального розуміння новітніх цифових медіа / Ю. Д. Доброносова // Практична філософія: Український науковий журнал. – К.: Благодійна організація «Центр практичної філософії». – № 4. – 2013. – С. 57-67.

Еліас Н. Процес цивілізації. Соціогенетичні і психогенетичні дослідження / Н. Еліас; пер. з нім. О.Логвиненка, ред. Н. Цісик. – К.: Видавничий дім «Альтернативи», 2003. – 672 с.

Злобіна О., Мартинюк І., Соболева Н., Тихонович В. Соціальний простір життя як суб’єктивна символічна реальність. Колект моногр. Інститут соціології НАНУ. – К., 2004. – 299 с.

Лотман Ю. М. Культура и взрыв / Ю. М. Лотман.– М. : Гнозис : издат.группа «Прогресс», 1992. – 272 с.

Маклюэн Г. М. Понимание Медиа. Внешние расширения человека / Герберт Маршалл Маклюэн; Пер. с англ. В.Николаева; Загл. ст. М. Вавилова – 3-е изд. – М.: Кучково поле, 2011. – 464 с.

Мартен Д., Мецжер Ж.-Л., П’єр Ф. Соціологія глобалізації / Домінік Мартен, Жан-Люк Мецжер, Філіп П’єр; пер. з франц. Є. Марічева. – К.: Вид. дім «КМ Академія», 2005.– 302 с.

Результати досліджень соціологічної групи «Рейтинг». [ Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://ratinggroup.ua/research/ukraine/emocionalnaya_ocenka_usloviy_zhizni_ukraincev.html

Соболевська М. Епістемологічний розрив як стимул розвитку сучасної соціологічної теорії /М. Соболевська // Соціальні виміри суспільства. Зб. наук. праць. Вип.4 (15). – К., Ін-т соціології НАНУ, 2012. С. 27 – 40.

Сусская О. А. Гуманизация и персонификация масс-медиа: Гуманизация и персонификация коммуникативного взаимодействия в медиапространстве. Монография. – Saarbrucken: LAP LAMBERT Academic Publishing, AV Akademikerverlag GmbH &Co. KG, 2013. – 110 c.

Сусська О. О. Інформаційне поле особистості. Формування інформаційного вибору аудиторії в умовах сучасного соціокультурного середовища: Монографія / О. О.Сусська. – К.: ДАКККіМ, 2003. – 188 с.

Сусська О. О. Персоніфікація інформаційного обміну: монографія / О. О. Сусська. – К.: Видавництво «Логос», 2013. – 256 с.

Сусська О. О. Перспективи системного та екоантропологічного підходів у дослідженнях медіакомунікативного простору/ О. О. Сусська // Мультиверсум. Філософський альманах / гол. ред. Лях В.В. – Випуск 8 (126). – К., 2013. – С. 37-50.

Элиас Н. Общество индивидов. – М.: Праксис, 2001.

Boorstin D.J. The image. A guide to pseudo-events in America/ D. J. Boorstin. – New York, 1987. 16. The quality and independence of British journalism // www.populationmedia.org
Опубліковано
2018-02-23
Як цитувати
Susskaya, O. (2018). Проблеми оновлення поняттєвого апарату соціології медіакомунікації за умов персоніфікованої комунікації в мережах. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи», 39, 80-84. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/ssms/article/view/9849
Розділ
Теоретико-методологічні проблеми соціології